onsdag 14 mars 2012

Vilodag i solen

I dag kopplar vi av från "rattandet", ja det vill säga Ingemar får vila sig från att snurra på ratten och växla i alla kurvor. Ser på kommentarerna att flera har varit här på Oasi Park http://www.oasipark.it/


Att stpl är stor kan man se på den här bilden, vi står där pilen visar och det är alldeles vid infarten. Här finns dushar, toaletter och tvättmaskin, jag har inte kollat priset men det rör sig väl om några €.


Det är gångavstånd ner till byn så vi tog en promenad dit.


Hittade en butik som kunde ladda mitt TIM kort, 29€ för en månad, billigare än Spanien.




Mycket folk var det på strandpromenaden och många mammor med barn på promenad.


Vi gick förbi en cykelaffär och de här lilla motorcykeln skulle nog passa vårt lilla barnbarn så småningom...priset var runt 260€


Det blev ingen långpromenad för mina höfter protesterade.


Resten av dagen satt vi i solen och bättrade på vår solbränna.
Det var + 19 gr i skuggan och ingen vind att tala om, så det blev varmt.
Jag passade också på att klippa Ingemar. Nu har vi fått flera grannar 
både från Italien och England, men vi är nog de enda svenskarna.
I morgon drar vi vidare mot nya äventyr.

4 kommentarer:

  1. Glucosamin är bra mot ömmande leder eller höfter. Jag blir ju så avundsjuk på er att ni ska få se Pompeji men ta mycket kort så kanske det lindrar för mig :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ni ser ut att ha det! :)
    Nu har jag och micke kollat igenom era bilder, "men va fan där är ju ingemar" haha Ett kort med någon av er och husbilen hade uppskattats tror jag. Ha det jätte bra så ses vi snart.. Mikael längtar efter er! :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ibland är det också kul att ha lite folk omkring sig. Det är ju fördelen med oss mobila att vi bestämmer ju det själva. Är sedan en by i närheten så finns det ju också mycket att titta på. Är kanske bättre att cykla när man har lite ont i ben och höfter. Var rädda om er. Och skön fortsättning. 3M

    SvaraRadera
  4. Härligt att ni kom till Italien. Här i Torrevieja regnar det idag för första gången på 2,5 månad. Vi ska ta en tur upp till bergen till en liten by som heter Ferez där vi har bekanta från England. Sedan åker vi hemmåt. Hälsningar Agneta & Bertil

    SvaraRadera