måndag 5 mars 2012

Helgen med kompisar

Det har inte blivit något bloggande under några dagar det beror på att vi haft Sverigebesök.
Fredagen ägnade vi till tvätt och städning inför besöket. Lite regn kom på förmiddagen och smutsade ner vår nytvättade bil. 
På kvällen blev vi inbjudna till våra trevliga husbilsgrannar Mats och Vivi-Anne, i väntan på att vi skulle åka och hämta våra kompisar på flyget. Jag lyckades tugga på något hårt så min tandbrygga lossnade, den enda sida jag kan använda tills jag kommer hem till tandläkaren igen. 




På dagen fick Ingemar syn på en motordriven sak i luften. 
Såg mysigt ut att hänga så där.


Vid 23.30 var vi på plats för att möta kompisarna.


Vi körde sen till den grusplan vi stått på i några dagar, lite nattamat och en massa prat innan vi kröp till sängs. 
Morgonen var lite sval, men efter ett tag värmde solen gott och våra vänner passade på att njuta.


Man kan inte sitta i solen hela dagen, så ett strandbesök blev det och måste förevigas.


Vi hade pratat om vatten temperaturen, Ingemar var den som skulle kolla.


Jo då, termometern visade på +16 gr, fullt badvänligt....


....men vi nöjde oss med att gå i vattenbrynet och leta snäckor.


När man får Sverigebesök, så passar man på att också få ner sådant som man inte kan hitta här nere. Vi hade beställt lite nya veckotidningar och marsipan. 
Jag hade blivit så sugen på semlor när jag läste en tidning. Bullar och grädde var inga problem att hitta, men marsipan var värre. Nu blev det semlor till kaffet i alla fall.


Söndagen kom med värme och +22 gr och spanjorerna var lediga, vilket märktes vid stranden, massor av fiskare och solbadande spanjorer. 


Ny tur efter stranden och nya snäckor i påsen.


På eftermiddagen åkte vi till Guadamar och Restaurang Chino Nan Kin, 
N38 0452 W 00 39 05. Här har de både god och billig mat. Kan rekomenderas. 
Nu kunde inte jag äta så mycket mer än soppa p g a mina tänder. Priset för 3 rätters meny inkl öl och vin och efterrätt, 36€ + dricks, för 4 pers och då fick vi med oss 2 fl vin hem. Dessutom 2 "doggybags" då det blev mycket mat över.


På kvällen satt vi ute till kl 21.00 termometern visade + 18 gr.
Det var den varmaste kvällen här nere.




I dag måndag var det hemresedag för våra kompisar, men vi hann med marknaden i Santa Pola för att hitta lite presenter till barnbarnen. En Chinaaffär fick också ett besök samt båthamnen i Santa Pola innan det var dags att ge sig av mot flygplatsen igen. 
Tack Annica och Thomas för en jättetrevlig helg!


Efter att ha lämnat våra kompisar på Alicantes flygplats fortsatte vi mot Torrevieja, för att besöka den tandläkare jag var hos i höstas. Där fick jag en tid till i morgon, då ska hon göra klart rotfyllningen och sätta fast min brygga, så kanske jag kan äta igen :-) 
 Usch vad mycket tandproblem jag haft. 
Vi fortsatte tillbaka till Guadamar och Repsolmacken, där de har tvättomaten. Lika bra att tvätta innan vi börjar färden norr över, vi vet ju inte när vi kan tvätta nästa gång.


Inte lika varmt ute idag, men snart kommer mer värme för våren är på väg.
I kväll var det bara +10 gr. kl 21.00

4 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Är ni på väg hem till Sverige? FRÅGAS?
    Hls Kurt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så småningom Kurt, men först en liten tur till Italien. Jag har ju fortfarande inte kommit ner till Pompeji :-)

      Radera
  2. Thomas o Annicamåndag, 05 mars, 2012

    Fina bilder! Vi får tacka för en trevlig och rolig wekend ! Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Stanna i värmen ett tag till.. Våren har tagit en liten paus med riktigt kalla nätter härhemma. Flunsan går fullt över hela landet. Men vi ger oss snart söderut, till Danmark och nordtyskland troligen. Fortsatt bra resa! 3M

    SvaraRadera