tisdag 6 mars 2012

Tandläkarbesök och affärsbesök

I morse åkte vi mot Punta Prima, söder om Torrevieja, där tandläkaren har sin praktik. Jag hade ju fått en tid för rotfyllning och en skruv som skulle sättas dit för att hålla min brygga på plats. Då upptäckte hon (tandläkaren) att hon behövde göra samma sak med den andra tanden. Så på torsdag är det dags att sätta sig i stolen igen. Jag som avskyr tandläkarbesök, men jag måste ju kunna äta.


Vi passade på att åka till Elche och Media Markt på hemvägen. På vägen dit såg vi att de börjat med en ny väg.



Här nere skyltas det ordentligt, när man närmar sig ett köpcentra, så mycket skyltar att man inte ser husen.


På väg tillbaka till La Pinet åker vi förbi stora odlingar av palmer och olivträd, ja även andra träd också.


Alla står i egna krukor, och stammarna är verkligen rejäla.


När vi kom tillbaka skulle jag tömma min gamla kamera på bilder, jag hade tagit kort utan att ha något SD kort i den. Då hittade jag det här kortet på min bror Mikael (som är förståndshandikappad). En typisk bild av honom med glasögonen på huvudet och kaffekoppen i handen. 
Mikael fyller 53 år på fredag den 9/3.


Om allt går vägen på torsdag, börjar vi vår resa mot Italien. Vi får se hur långt vi kommer.
Vädret idag + 8 gr på morgonen och + 17 gr på dagen och soligt.

4 kommentarer:

  1. Tur att du får hjälp. Tänder är viktiga att hålla i bra trim! Ha dé!

    SvaraRadera
  2. Illa det där med tänderna. Hoppas tandläkaren är duktig och gör ett bra jobb! Jag har lite bihåleinflammation och låter som jag är förkyld fortfarande fast jag inte är det. Har inga större besvär av det, men hoppas inte det blir värre bara. Ni verkar ha det bra och gött i övrigt i alla fall med mest sol och fina dagar med utflykteer och umgänge med andra trevliga resenärer :-)

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det löser sig med dina tandbesvär. Dom häftiga trädodlingarna har vi sett på många ställen, undrar hur dom kan klara sig i så "små" krukor?

    SvaraRadera
  4. Vilken otur du haft, hoppas det löser sig nu och du slipper fler tandläkarbesök, jag håller tummarna!
    Vi har fått tillbaka iskylan;( så jag hoppas du kan förmedla lite värme era sista dagar i Spanien och första i Italien:)

    SvaraRadera