söndag 23 oktober 2011

Tandläkarbesök

Klockan 18.00 på lördagskvällen stog vi utanför mottagningen och Silvia Vezzi min nya tandläkare kom punktligt. Det som möter oss är en tandläkarmottagning i rosa.


En liten smal tjej i högklackade skor och hästsvans.





Hon undersökte mig och det visade sig efter röntgen att jag hade en rejäl inflamation under en tand. Hon fixade till det hela profisoriskt och jag fick  penicilin.
Första gången jag har haft en manlig tandsköterska, som dessutom såg väldigt bra ut.


Nu är det bara att hoppas att inflamationen går bort.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du blir bättre i tanden nu! Jag hade GÄRNA haft den tjejen till att fixa mina tänder!!! Fasen vad snygg hon ser ut att vara =) Då hadecjag inte blundat som jag brukar göra i vanliga fall.

    SvaraRadera
  2. Hoppas smärtan har gått över. Ha dé bättre!

    SvaraRadera