måndag 3 oktober 2011

Nedsänkbart cykelställ

Nu har bilen blivit utrustad med ett nytt nedsänkbart cykelställ, man ska spara på ryggen när man är i vår ålder. Tyvärr så blev det väl några kilo extra jämfört med det gamla. Dessutom väger min nya elcykel lite mer än den förra, så nu måste vi verkligen gå igenom vad vi måste ha med och inte. Det här med vikten är nog de flesta husbilsägares problem, särskilt om man har en bil under 4000 kg.


Nu kan till och med jag lyfta av och på cykeln utan hjälp.



Vårt lilla barnbarn Liam växer, hela 600gr har han gått upp på 6 dagar.
Lika snäll fortfarande, äter och sover, precis som barn ska göra.




6 kommentarer:

  1. Vad härligt att ni snart ska ge er av igen på nya äventyr, jag ser fram emot många nya platser att "besöka" från min bekväma första parkett framför datorn :)

    SvaraRadera
  2. En sån liten gosing och vad fort de växer. Nu får du gosa och kela mycket innan ni åker så du inte får för stor längtan nere i Italien.

    SvaraRadera
  3. Visst ska jag det Leena. Det kan jag göra varje dag för de bor för tillfället här hemma.

    SvaraRadera
  4. Så smart cykelställ.Vi har cyklarna i "garaget", men där fixar inte jag att ta ut dem ifrån, utan det blir ett jobb för Lennart. Sista säsongen har jag inte kunnat cykla för mina höfter, men el-cykel låter spännande. Måste testa det vid tillfälle. Ha dé bra!

    SvaraRadera
  5. Mammas lilla korv! :D

    SvaraRadera
  6. Vi vägde vår bil när vi åkte ner igenom Sverige. Den vägde exakt 6 ton som är den tillåtna vikten. Va mysigt med lilla Liam!

    SvaraRadera