onsdag 16 november 2011

Tandläkar besök....igen.

I går var Ingemar ute och gick i omgivningarna, han var på span efter några fåglar. Vi har märkt att det går mycket folk förbi oss och ner mot stranden, men de har inte kommit tillbaka, det fick jag förklaring på, av Ingemar. Det fanns någon form av promenadväg i området.


Träbroar och gångvägar genom grönskan.


Några ledde direkt ner till vattnet.


Jag har åter fått problem med min tand, fick ju antibiotika i Italien, nu har problemet återkommit. I morse gav vi oss i väg mot Punta Prima.


Vi hade fått veta att där fanns en svensk tandläkare, Inger Davidsson, tyvärr så var tandläkarna på kurs, men jag fick recept på ny antibiotika som jag ska äta i 7 dagar och på måndag ska jag tillbaka så de får se vad som ska göras.


Efter att ha hämtat ut medicin åkte vi till dotterns svärmor, som bor här i Torrevieja och som hjälpt mig med telef.nr till tandläkaren. Ett trevligt återseende, senare kom även fler svenska bekanta på besök, en trevlig samvaro på eftermiddagen innan vi återvände till våra kompisar.


Vackert väder även idag....och vi har inte hunnit njuta av solen. Temperaturen idag +22 gr och det i skuggan.  morgon åker vi in till Torrevieja för att på fredag gå på marknaden


4 kommentarer:

  1. Samma väder som här då och jag håller på och fryser ihjäl. Förstår inte att 22° kan kännas så kallt, vad är det som händer med kroppen egentligen?

    SvaraRadera
  2. Hej! Stackars dej! Vi lider med dej! Jag (Arne) hade samma problem i våras och hade djävulskt ont. Men som tur var, var vi hemma i Jönköping. Hoppas det går bra för dej!
    Hälsningar Inga-Lill & Arne

    http://husbilengila.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Anita...hur ska du då fixa svenska sommaren nästa år? Den kan vara både kall och regnig och inte så ofta upp till + 22gr.

    SvaraRadera
  4. Ser fint ut, så jag hoppas att du kan njuta trots tanden. Ha dé!

    SvaraRadera