torsdag 10 november 2011

Höstens första dopp

Ny cykeltur idag den här gången efter stranden. Vi hade tänkt kolla badtemeraturen.  Parkerade våra cyklar och gick ner till vattnet.


Ingemar var den som först kom i.... ja det vill säga doppade tårna haha. Vattnet höll +21gr och det var +20 i skuggan.



Jag hade varit förutseende och tagit på badkläder redan när vi åkte från husbilen....ut i fall att jag skulle vilja bada....och när jag känt på vattnet så dröjde det inte länge innan jag låg i....



Så härligt med ett medelhavsdopp. När vi kollade Ingemars Dagbok så var det en vecka senare i år, som jag badade, och i morgon ska det bli mer. Det tråkiga är sanden, jag gillar inte att få sand mellan tårna, det gjorde inte kompisen heller, men vi hade en handduk med så det fixade sig innan vi tog cyklarna och cyklade tillbaka, 5 km blev det idag.



Solen skiner från klarblå himmel, temperaturen helt perfekt och ingen vind, och ett medelhav som är +21gr, kan det bli bättre.
Önskar alla hade kunnat få njuta av detta men tyvärr är det inte så, men jag delar med mig på det här viset.
På lördag drar vi vidare mot nya mål. Ha det gott alla.



8 kommentarer:

  1. Ser fint ut Maggan. Nu behöver inte jag bada för det gör du åt mig. Ha,ha.
    Var vattnet mycket BLÖTT?
    Hls Kurt

    SvaraRadera
  2. Nu börjar det likna något! Sol, blå himmel och palm-kantade vita sandstränder, och dopp i det blå :-) Ser underbart ut!!!

    SvaraRadera
  3. Så roligt att följa er blogg och så fina foton ni lägger upp hela tiden.
    Vi blir bara LITE avundsjuka här upp i gråa och trista Örby.
    Ha en fortsätt bra resa.

    Bosse o Lisbeth

    SvaraRadera
  4. Så härligt!!! Jag blir snudd på avis, men jag njuter via er! Ha dé!

    SvaraRadera
  5. Ser inte pjåkigt ut alls. Här är det mest mörkt. Man får väl hoppas på att det kommer lite snö nån gång som lyser upp ;)

    SvaraRadera
  6. Ser helt underbart ut med blå himmel o solsken,det är så man blir sugen att
    hämta hem husbilen o packa den o dra söderut !!!
    Men det finns en sak som sätter käppar i hjulet för oss,att vi jobbar bägge än !!
    Så det är bara att bita ihop o drömma vidare genom era fina bilder.......
    Ha det gott o bada var dag.......

    SvaraRadera
  7. Beundrar er Maggan o Ingemar att ni har sådant " Is i magen". Ni tar så bra bilder men är det den kameran ni köpte efter att ni hade blivit bestulna förra året? Frågas?
    Hls Kurt.

    SvaraRadera
  8. Kurt det är en likadan kamera, som jag hade tidigare, men som blev stulen. Jag gillade den.
    En Nikon CoolPix S8000 jättebra tycker jag, liten och smidig och tar snabba bilder.

    SvaraRadera