torsdag 1 december 2011

Frissan

Morgonen började med att vi for upp till marknaden i Marina, några julklappar saknas fortfarande. Det var dimmigt i morse men solen gjorde sitt och när vi for genom byn var det klarblå himmel.


Lite orginellt hus.


Här var det matrast.


Mycket av det vi sett på andra marknader fanns även här, och jag hittade två julklappar till. Inte de här skorna men jag tyckte de var häftiga, påminner lite om våra skor på 70 talet med platåsulor.


Jag brukar inte ofta gå till frissan ....blir alltid så missnöjd. Den här gången tänkte jag prova en spansk frissa och faktum jag kände mig rätt nöjd. Men hon hade det inte lätt, för jag hade ju givetvis varit och karvat själv, inte med så lyckat resultat precis.



Kan verkligen rekomendera dena frissa och det hela gick bara på 21.50€ sist betalade jag 400kr men det var ju hemma och jag blev väldigt missnöjd. Hon här i Spanien kommer att få fler besök längre fram.


På kvällen provade vi på att göra Paparojes, de blev väl inte så perfekta som de vi fick på Camping Park Huerta, men smakade lika dant.


Kvällen avslutades med sång till dragspel och gitarr. Mycket trevligt.


I morgon åker min (förståndshandikappade ) bror till USA, för första gången, för att hälsa på vår syster. Det kommer att bli en ny upplevelse för honom. Vi önskar honom och hans 2 assistenter en riktigt bra resa.

4 kommentarer:

  1. Det var den snyggaste klippning jag har sett på dig någonsin. Henne får du vara rädd om!
    Här är vi så till oss att Mikael kommer i morgon så vi vet inte riktigt hur vi ska få dom sista timmarna att gå. Det ska bli så kul att få träffa Anna och Sofia också.

    SvaraRadera
  2. Grymt snygg och passande frisyr på dig mamma =)!!!

    SvaraRadera
  3. Tack för komplimangerna, jag är faktiskt nöjd själv.

    SvaraRadera