lördag 9 mars 2019

Michael 60 år

Det här inlägget är tillägnat min älskade bror, som 
idag den 9 mars fyller 60 år. Det är nu 10 år sedan jag och min syster hämtade honom från hans boende i Sundsvall, till en egen lägenhet med fyra assistenter, som skulle hjälpa honom.


Han har, de senaste åren, flyttat till en mindre, men modernare lägenhet, men är ofta hemma hos mig och hälsar på.


Då åker favoritleksaken fram...bandspelaren och banden från -70-80 och 90 talen. 


När vi var hundvakt till Wilma (dotterns hund) var det ofta Michael som höll i kopplet.


Bästa kompis blev min dotterns man Kurre.


Och toppen var när han fick hänga med i bilen.


När det är kalas hemma hos mig så är Michael ofta med.


En tur på sjön med flotten, säger han inte nej till och har vi fika med så är det ju toppen.


Fotograf hade han kanske kunnat bli, men den nya moderna tekniken, där man kan se hela bilden på baksidan, den har han inte fattat än. Han försöker fortfarande titta i det lilla hålet.


Att leka med mina yngsta barnbarn tycker han är kul.


Han hänger ofta med på utflykter och här är det Torpa Stenhus som får besök.


Många midsomrar och jular har vi firat tillsammans, och kommer säkert att fortsätta med fler.


Idag hurrar vi för dig Michael, tyvärr så kunde vi inte vara med på kalaset.....men det tar vi igen med tårta när vi kommer hem.
Kram, kram, kram!

Kissing Smileys

6 kommentarer:

  1. åh vilket fint inlägg maggan! Tänk att vår lillebror är 60 år idag. jag pratade en liten stund med honom men han var nog mer intresserad av sitt kalas än mig haha.

    SvaraRadera
  2. Ett underbart inlägg, kärleken mellan storasyster och lillebror lyser igenom! ��❤️��

    SvaraRadera
  3. Fint inlägg, härligt och se hur han lyser när ni är ute på turer,
    Och han är med. Ja det får bli tårta när ni kommer hem, tror jag inte han
    Misstycker, då blir det tårta 2 gånger 🤣🤣
    Kram 😎😎

    SvaraRadera
  4. Härligt inlägg. Vilken livskvalitét!

    SvaraRadera
  5. Så kärleksfull ich fint skrivet!

    SvaraRadera
  6. Fint inlägg! Och fint med syskon som tar hand om varandra!

    SvaraRadera