fredag 1 mars 2019

Algarvecup onsdag och fredag

Jag är inget sportintresserad, men det är, som ni säkert förstått, Ingemar. Varje gång vi åkt i de här trakterna, så har det antingen varit före eller efter Algarvecup. Varje gång har jag fått höra, att nästa gång ska vi passa in resan, så han inte missar cupen. Och nu får han sin önskan uppfylld. 😁


För att riktigt visa sin uppskattning till tjejerna, som ska spela, så krävdes det lite förberedelser.


Färger för ansiktsmålning hade Ulla.


Rigmor var konstnären, som fixade flaggan på dem alla tre.



Klädda i gult och blått och med flaggor både i händerna och i ansiktet, var de klara för att tillsammans med övriga svenskar sätta sig på läktarna och heja på tjejerna.


Det var inte bara husbilsåkare, som var med och hejade, några familjer med barn hade också letat sig hit och givetvis var de klädda i de rätta färgerna. 😁


Ingemar hade problem med kameran, men Rigmor och Rolf fastnade i alla fall på bild.


Gruppkramen före avspark.


De har inte långt att gå för de sportintresserade, en bra parkering på en grusplan, men jag föredrog att stanna i husbilen.
Sverige vann med 4-1 mot Schweiz. Hurra för dem!!


Fredag
Från en plan till en annan. Ja då har vi nu flyttat till Estadio municipal i Albufeira.


Här ska de se den andra matchen och då mot värdlandet Portugal. Läktarna fylldes av både svenskar och portugiser....betydligt mer åskådare än på Estadio Algarve i Faro.


Jag, som satt i husbilen på en parkering mitt emot planen, hörde hur det visslades, tutades och hejades, men om det var till de svenska tjejerna eller de portugisiska laget.... låter jag vara osagt. En svensk hejaramsa hörde jag i alla fall. 😃


Tyvärr så blev det ju ingen vinst den här gången, de portugisiska tjejerna gjorde 2-1 i sista minuten och var ju otroligt snabba....och hur vet jag nu det? Jag var ju inte med och tittade. 🤔
Jo matchen gick ju på kanal 12 och Ingemar har ju Canal Digital på sin "padda" och jag hade ju hoppats på att få se lite bilder från läktaren....men det var dåligt med läktarbilder, så jag kollade lite på matchen...för första gången under den här resan. 😁
I morgon tror jag det är marknadsdags i Loule och marknaderna här i Portugal är lite annorlunda mot för i Spanien, men mer om det i ett annat inlägg.
Temperaturen har legat runt +18 och mest sol på eftermiddagen.

5 kommentarer:

  1. Det var ju kul att ni har fått biljetter till matcherna så Ingemar kunde få se. Någon fotboll har vi inte tittat på, bara skidor här hihihi
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var gratis att gå in och se dem. Vilket Ingemar tyckte var konstigt då det idag var ca 1000 pers.

      Radera
  2. Ingen av oss är sportintresserad så vi har inte kollat in fotbollen. Visst kan vi glädjas åt seger. Ha dé bra i husbilen medan Ingemar tittar

    SvaraRadera
  3. Men så kul för Ingemar att han fick sin önskan uppfylld☺️

    SvaraRadera
  4. Vad kul för Ingemar att tiderna stände den här gången. Här hemma har vi nöjt oss med att titta på skidor, vilka tjejer vi har! Trots att jag inte är direkt fotbollsintresserad tror jag att det kan vara kul att se en sådan här match "live".
    Konstigt att de inte tog inträde. Biljettpriser brukar ju vara ganska häftiga till de flesta evenemang.

    SvaraRadera