måndag 16 april 2018

Färjebiljett till Sardinien

Efter Filitosa körde vi tillbaka ner mot havet och nu var det dags att söka en nattplats igen. Hittade en Camping Titiki   den verkade först stängd, men senare kom en dam och öppnade så vi kunde köra in. Några bilder från den resan får ni inte se för det visade sig att något blivit fel med inställningen på kameran. Den hade gjort alla bilder till RW2 och dessa filer stöds inte av min datorn.
Vi kunde i alla fall för första gången, på den här resan, grilla på kvällen på vår nya gasolgrill.
Gissa om det smakade gott ?!

Som vanligt är det lugnt på campingarna, vid den här tiden på året, de flesta öppnar runt mitten på april och fram till 15 maj. Vi fick lite rabatt eftersom de inte hunnit öppna än, betalade 20€ i stället för 26€. 😀

Från Camping Tikiti for vi vidare mot Bonifacio, fortfarande lite berg, men mest lågland och bra väg.

Alla campingar har siesta mellan 12 och 15.30 alltså var det stängt när vi kom. Vi åkte istället mot färjan för att kolla var vi skulle hämta biljetten vi beställt till Sardinien. En dyr färja för så kort bit 128€ ca 1392 kr

Det är en brant backe ner mot färjan, men vi kom både ner och upp...och det var naturligtvis siesta där också...så några biljetter blev det inte.
Tillbaka till Camping Araquina, som ligger centralt och bra med 10 min promenad in till centrum.

Vi fick ta handikappsparkeringen....kanske för att vi är ganska långa, mot för andra husbilar. Det kom senare in en Concord, men han fick vända och köra ut igen. Parkeringsplatserna för husbilar är små och här finns ingen 4 meters regel, vi hade 1 m mellan grannen och oss.

Vi tog det lugnt resten av kvällen.....jag kände av vår långpromenad dagen före. 😕

I morgon söndag, ska vi ta en promenad till centrum, då får ni gärna hänga med. 😊

Vädret har varit soligt, men ganska blåsigt, inget "utesittar-väder" om man inte hittar lä förstås.