tisdag 7 februari 2012

Torremolinos

I natt var det inte så kallt som det varit dom senaste nätterna, men blåsigt var det. Vi beslöt oss för att promenera in till Torremolinos. För 38 år sedan var jag här med en kompis, men inte kommer jag ihåg hur det såg ut, jag kände inte alls igen mig. 
Eftersom det blåste hade jag för en gångs skull tagit på mig långbyxor och vindtät jacka. Att det skulle bli en långpromenad var jag förberedd på.


Det första vi stöter på var ett märkligt träd.....


med taggar på stammen och grenarna, det hade också ganska stora gröna frukter. Någon som vet vad det är?


Eftersom det är måndag så var det ganska tomt på strandpromenaden....alla jobbar antar jag. Det var bara vi och några andra turister ute.


Rondellerna är ju utsmyckade här nere med allsköns konst. Det här paret ser ut som de utför någon slags dans....men vilken?


Att det här är en turistort märks på alla hotell som sticker upp som svampar och även kantar strandpromenaden. Man kan ju undra hur mycket turister det är här på sommaren. Några hotell var öppna och vi kunde se att de satt och solade vid poolen, men jag tror ingen badade.


Om det här är ett hotell, en villa på "stativ" eller bara ett utsikstorn, så har de i alla fall en fantastisk utsikt.


Det finns de som gärna vill vara med på bild. 


Promenaden blev ca 6 km lång och solen kom fram och jackan åkte av.
Vi hade fått ett uppdrag av en av våra husbils-vänner, det var att åka till IKEA (1 1/2 km) för att köpa solcells-lampa, och det gjorde vi så gärna. Vi passade också på att äta när vi var där.
Nu styrde vi mot Torre del Mar där resten av "svensk-gänget" stod. Snön ligger kvar på bergstopparna.


Jag tröttnar nog aldrig på den fina vy man har när man kommer från Malaga. 
Bergen i bakgrunden och Velez-Malaga i dalen.


Ett besök på Mercadonan för att fylla på föråden och sedan parkerade vi bland de andra. Ett kärt återseende med Ulla och Torgny blev det.
Himlen färgades rosa när solen gick ned, ett oväder ser ut att vara på väg.


Vädret soligt idag och + 17 gr 

9 kommentarer:

  1. Förstår att du inte tröttnar på den utsikten....fina foton på bergen.

    Hoppas ni klarade er från oväder.

    SvaraRadera
  2. +17 låter härligt! Just nu undrar man om det någonsin kommer bli vår här... ;)

    SvaraRadera
  3. Fina bilder på bergen. Hua vilka taggar på trädet, det skulle jag inte vilja ramla in i!! Mulet, -7gr har vi idag. Njut av era +17gr
    Yvonné

    SvaraRadera
  4. Indiskt marmeladträd kanske? TRor de har taggar.. :) hoppas ni har det bra. Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Det finns en kille som hämtar och fyller alla flaskor även svenska.
    För 2 11kg flaskor pris 80 euro Bra va!!!!!!!!!
    Har hans visit kort inga problem längre. Zorina

    SvaraRadera
  6. Ingemar o Maggan! Det var roligt att tala med er över Skype. Tänk att det finns sätt där man pratar gratis. Trädet var häftigt. Tänk vad avund dom måste vara i Trädet.
    Hälsningar från Kurt.

    SvaraRadera
  7. Vilken härligt blå himmel.
    Var glada för värmen här har vi kyla!

    SvaraRadera
  8. MEN. nu har jag lämnat kommentarer via mobilen 100 ggr.. och ingen har visats. :( nu provar vi datorn istället... :) Hoppas ni har det gött! :D det förtjänar ni. Och jag tror att det är ett Indiskt Marmeladträd! Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera