fredag 17 februari 2012

La Caleta - Torrox Costa

I två dagar har jag suttit i husbilen och läst....på grund av förkylning. Halsont, feber och övriga förkylningssymtom fick mig att sitta still. Det gav resultat för idag känns det bättre....eller om det var de två förfärliga Whisky som jag tvingade i mig på uppmaning av en annan husbilskompis :-) 
Eftersom jag inte var något trevligt sällskap (med näsan i Lisa Marklunds "En plats i solen" ) fick Ingemar ge sig ut på promenad själv.




Vid middagstid gav vi oss iväg mot Nerja för att fylla på vattnet.
Kunde inte låta bli att ta en bild på Akvedukten Puente del Águila
Den vackra akvedukten Acueducto del Aguila byggdes för att leda vatten till sockerfabriken San Joaquín i den närliggande lilla orten Maro. Man producerade silke, vin, russin, socker, papper och trävaror. I mitten av seklet när akvedukten byggdes hade Nerja 8.000 invånare.




Stranden i Torrox är för oss ganska välkänd,
efter att ha stått här under 6 veckor förra året,


Det står en skylt vid nerfarten om förbud mot husbilar, men enligt restaurangägaren så är den inte giltig och felplacerad.
Nu står vi, med ägarens tillåtelse, bredvid Retaurangen.



Det blev grillade revben, pommes och vin på El Ancla del Cirilo
som smakade mycket gott, och endast 22€ för 2 pers.

 

Lite snö finns fortfarande kvar på bergstopparna.


Vädret idag + 8° i morse och halvklart. Fram på dagen ca +15°
och mer blåsigt.

6 kommentarer:

  1. Flera av Ingemars bilder ser ut som om man skulle ha 3D glasögon på sig för att få den absoluta upplevelsen, men jag antar att det bara är lite "whiskey-oskärpa" :)

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag sa till honom. Vi tror att inställningen var fel, den stod nog inte på auto utan på något annat och då blir skärpan fel.

    SvaraRadera
  3. Va mysigt ni har det, och åker runt så här! Ha en fortsatt trevlig resa. Hälsa Ingemar. Kram Annelie

    SvaraRadera
  4. Fina bilder även om inställningen var fel. Skönt för dig att du börjar piggna till för kul är det inte att vara sjuk när man är på resa och tur för mig att jag inte är det utan bara har min lediga helg när jag nu börjar känna mig flunsig...så det blir en helg i lugnets tecken:)

    SvaraRadera
  5. Wiskey är livets vatten! Hoppas ni har det bra! Du får ta några wiskey till så skall du se att förskylningen är borta när vi dyker upp!Det är nära nu , vi längtar Vi Hörs Ha de gott!! Kram på er Hälsa allihop!

    SvaraRadera
  6. Det där med whisky säger alla, men jag gillar det inte speciellt bra..skulle vara en mild irländsk i så fall. Platserna ni visar känner vi väl igen sedan förra året när vi var där. Om mann ändå vore där, här ösregnar det. Krya på dig! 3M

    SvaraRadera