fredag 3 februari 2012

Mot Gibraltar



 Lite duggregn på morgonen. Efter reparationen av datorn så kunde jag inte använda min GPS-puck till Auto Router. Med teknikens under så fixade min son detta. Han tog helt enkelt över min dator genom ett program som heter TeamViewer7. Lite konstigt kändes det att sitta och se ”musen” flytta sig runt på skärmen ….och jag gjorde ingenting. Han installerade GPS-pucken på nytt. Och nu funkar allt på den fronten. Vi startade för att åka mot Portugal och gasolpåfyllning.




            Det gäller att hålla koll så man inte hamnar på betalvägen.



            Stannar i Puerto Banus för lite påfyllning i magen. Här på gatan står fler bilar och den blå cykelvägen lyser lång väg.

       
            Ett ”flaskborstträd” lyste som ett stoppljus, de ser verkligen roliga ut.



            Vi fortsatte mot Gibraltar och stpl La Linéa N 36 09´19 W 05 20´36 där vi hittade en "platta” att stå på i stället för sanden.



            Tog en promenad i La Linéa men det var som vanligt Siesta, så inget utom caféer och restauranger var öppet.






 Vi gillade inte platsen att stå för natten på så vi satte oss i bilarna och åkte vidare. Nu kunde vi se den Afrikanska sidan. När man läser Husbilen Gilas resa mot Marocco så blir man ju faktiskt lite sugen på att någon gång åka dit. 


     

 Vi hade siktat in oss på Punta Paloma, här stod vi i två dagar förra året. En fin ”surfingstrand” och badstrand. Och här fanns flera brädsurfare, som passade på i blåsten.




 Nu har nya problem dykt upp, mitt Masmovil internet slutade fungera i Gibraltar. När jag ringde affären i Fulgentio, som sålt det till mig, så var jag visst inte ensam om problemet, de har visst ändrat något i inställningarna på Masmovil. Nu har jag fått ett nytt nummer att ringa i morgon fredag och då får jag prata med någon som  kan svenska. Vädret idag har varit riktigt blåsigt bara +14 gr 

3 kommentarer:

  1. koselig å følge deres blog dere har mange fine bilder å gps posisjoner jeg var i spania og portugal i 2010 stod på samme plass som dere i
    Gibraltar det er mange fine plasser å så på fricamp i portugal god tur vidre på deres resa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Så kul att du tittar in på min sida. Jo vi har varit i Portugal tidigare och sett många fina ställen. Nu blir det bara en snabbvisit.

      Radera
  2. Så fint det var med blåmålade cykelvägar, det skulle behövas här.

    SvaraRadera