onsdag 15 februari 2012

Skruv i däcket

Vaknade i morse med känning av en begynnande förkylning. Visst jag har känt mig lite hängig i flera dagar, men tänkte att det är nog bara tillfälligt. Det blev citron, vitlök och honung med vatten till frukost....åtminstone ett litet försök att mota bort det onda.
Ingemar upptäckte i går att vi har något i ena framdäcket som ser ut som en skruv.



I Motril, några km här ifrån, finns ett flertal verkstäder och även däckservice, så vi åkte dit.
Vi fick hjälp med en gång, de tycks inte ha så mycket att göra,
så de var nog glada för att vi kom. Däcket åkte av och de plockade ut skruven, fixade igen hålet, på med däcket, så var det klart på 20 min och det kostade 12€.



Tillbaka igen till Salobreña och det glada gänget av svenskar.
Vet inte om jag ska våga vara i solen idag? 
Har hört att då kan förkylningen bli värre, så jag håller mig inne och lyssnar på våra spelmän som underhåller oss så trevligt.


Nu börjar temperaturen ute att stiga, bara att hoppas att blåsten också upphör. Vi blir här någon dag till, sen åker vi nog till Torrox Costa, verkar som om man får stå på vårt gamla "sommarställe" igen.
Det har varit skyltat med husbilsförbud, men nu ryktas om att skylten har tagits bort. Nu är det dags att kurera sig igen.
Ha det gott alla både i Sverige och utanför :-)



4 kommentarer:

  1. Skönt att ni såg skruven i tid så inget otrevligt hände efter nån större väg, med lite högre hastighet.

    SvaraRadera
  2. Hoppas din förkylning inte blir för allvarlig! Vi har fått massor av snö här. Vi drar snart ner gardinerna och stannar inne till våren kommer. Tur vi har hunden som vill ut. Men det går nog snart över, snöandet förstås. Krya på dig. 3M

    SvaraRadera
  3. Krya på dig Maggan! Vi har också varit förkylda och hostan finns kvar. Vilken tur att ni inte fick "punka" ute på vägarna! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack ska ni ha, har i två dagar kurerat mig med citron, vitlök och honung....och jag tror det fungerar, i alla fall så känner jag mig lite bättre :-)

    SvaraRadera