lördag 18 februari 2012

Boccia,Boule eller Petanque,kärt barn.......

Vaknade till en solig och hyfsad varm morgon +10° och ingen blåst. Vad finns väl bättre att göra ....än att sätta sig och sola till vågornas brus.





Små kryp gjorde oss sällskap, det här är nog någon sorts skalbagge.



Ute på böljan den blå gick en liten segelbåt.


En ryttare kom förbi.


Efter lite lunch skulle vi spela Boccia, Boule eller som i Spanien Petanque.
Vi, jag och Ingemar, har aldrig spelat....och någon gång ska vara den första.
Jag lyckades faktiskt komma så nära "lillen" att vi (tjejlaget) fick poäng och vann den första omgången. Det gällde att komma först till 13.


Givetvis måste killarna få en ny chans. Det är noga med vem som ligger närmast och då måste ett måttband till, här räknas mm. Killarna vann också en omgång.


Det firades sedan med öl och Sangria, Spaniens nationaldryck.
Vi tyckte det var kul att spela, så det kan säkert bli fler gånger.


På em började det blåsa kyliga vindar och då var det dags att gå in och fixa lite middag.


5 kommentarer:

  1. Hej! Ni verkar ha det hur bra som helst i goda vänners lag :-). Nu har vi kommit hem från helsingforskryssningen. Jag var på gång att få en förkylning innan resan och var bara lite snuvig och hostig då. Men i går kväll bröt det ut och idag har jag bara blivit sämre, så det blir hemma i morgon :-( Resan var bra i övrigt, lugn och sansad för min del, men full konsumtion för kompisarna. Vi hade en rejäl sjögång i natt med vindar på 19-23 meter i sekunden så det gungade och krängde endel...vilket jag tyckte var bara kul, men inte två av kompisarna :-) Fortsätt ha det gott i solen :-)!

    SvaraRadera
  2. Ja då var helgen slut...ja för mig... ni fortsätter med er veckan ut;)
    Skön resa!

    SvaraRadera
  3. Det ser helt underbart ut! Ni verkar ha kul också!😉Idag har vi haft nästan 5 grader i solen. Ett par krokas vågar sig fram i rabatten under våra sockertoppsgranar. Fortsatt trevlig tid där nere! 3M

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Ni ser ut att ha det gott men nu kommer snart våren till Blekinge. SMHI lovar plusgrader flera dygn framöver...

    Ha det gott och det är alltid lika trevligt att kolla på er blogg.
    //Jens

    SvaraRadera