tisdag 26 mars 2013

Nya däck och vi fortsätter mot La Azohia

Nu var dagen D=däcksbyte inne klockan närmade sig 10.00 och ingen hade ringt, så vi åkte upp mot däcksfirman i Vera. Vi möter en massa cyklister ute på träning.



När vi kommer dit så har inga däck kommit, men han trodde de skulle komma vid 12-tiden. OK då åker vi och kollar China affären, som vi sett på dit vägen. Det var nog den största China affär vi varit in i, men den likande mer ett lager och det var ingen bra ordning i hyllorna, lite småplock köpte vi ändå. Fortsatte sedan ner mot stranden och tänkte ta en fika. Vi hann inte hitta någon plats innan telefonen ringde och vi fick åka tillbaka.
Efter ca 45 min var alla däcken på och vi var 726€ ca 6170 kr fattigare. 


Nu var frågan ....vart skulle vi åka? Vi börjar med att åka kustvägen mot Aguilas.


Den ringlar sig fram och vi ser många fina utsiktsplatser.


Ingemar glömde att svänga av runt själva staden, så vi kör rakt igenom ända fram till hamnen. I den här stan har vi varit flera gånger så den behöver inte få något besök den här gången.


Vi kör vidare en liten väg som heter RM D14,
 jag hade hört att det skulle finnas en fricamping även på den sidan av Aguilas. Vi hittar den Calabardina N37 25 50 W001 31 39 nu stannar vi inte där för vi vill komma lite längre., 
Nu har vi siktat in oss på stranden i Calnegre. Första biten är plattlandskap men sedan ska vi snirkla oss upp på högre höjder.


Vi får fin utsikt mot Cabo Cope som inte är en ö utan en utskjutande udde.


Som mest är vi uppe på 390m/öh och vägen går som en orm fram efter bergskanten. Sedan vänder det och går nedför igen. Utsikten är magnifik.





Alla ljusa partier (ser nästan ut som is) är växthus i plast och mest tomatodlingar. 


Vi åker ut till Calnegre strand där vi stått tidigare. Vi åker förbi 3 st ställplatser för husbilar, men den vi hade tänkt oss var stoppad med staketpålar, alltså far vi vidare mot Mazarron. Nu siktade vi in oss på La Azohia där vi hade hört att det skulle finnas en plats.
Jaha hur ska man tolka det här??


Vi gör som de andra och kör upp och hittar en plats i solen. Jag tror att Polisen har lite överseende med att det står en massa husbilar under vintern, men till våren och sommaren är det säkert inte tillåtet. Vi har i alla fall en fin utsikt mot havet. N37 33 51 W001 10 25




Ingemar tog en promenad ner mot stranden strax innan solen gick ned.


I morgon far vi vidare mot Cartagena där vi ska tömma och fylla vatten. Ett besök på Carrefour ska det också bli, jag måste kolla hur mycket internet jag har kvar. Sedan bär det av upp mot Murcia och våra kompisar. J





5 kommentarer:

  1. Härliga bilder!

    Så skönt att det löste sig med däcken!

    Jag fattar inte varför ni inte stiger på min favoritlista. Har sett att det är lika på några andra bloggar.

    Lev väl o
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft samma problem, men med en annan blogg. Just nu har jag problem med internet kan bara gå in på telef.

















      Radera
  2. Fortfarande väldigt underhållande att läsa o se! Speciellt dom sista bilderna gillar jag. Hoppas jag o hustrun hinner med nån tur under påsken.
    Jag skall först försöka lära mej konsten att "skalar ner" bilderna innan jag lägger upp till nästa gång.

    Ha de kanon!
    /Thomas

    SvaraRadera
  3. Skönt att det fixade sig med däcken och priset var väl riktigt OK. Nu kan ni rulla åtskilliga mil igen, och vara säkra. Det är ju viktigt. Men det är konstigt att alltid något skall krångla. Men så är det ofta. Huvudsaken att det ordnar sig. Fantastiskt vackra områden de ni åker genom nu och det är så fina bilder och man får vara med och se allt det vackra hela tiden. Du är duktig att både skriva och presentera dina bilder. Känns som vi är med på resan och deltar. Det är så kul. Nu hoppas vi att allt går bra vid bergsklättringen också. Hälsa kompisarna när ni möter dem. Här är är kallt med minus, men solen skiner iaf, så man får inte klaga. Bilen är i princip packad och idag åker vi först till Västervik för läkarkontroll, sedan drar vi söderut, och får se var vi hamnar. Sköt om er så hörs vi snart igen. Kramar 3 M

    SvaraRadera
  4. Med nya däck, kan ni rulla vidare upp och ner i bergen och vi "hänger med", som vanligt hihihi. Fina bilder, jag är svag för solnedgångar!
    Läser din kommentar Lennart, så har jag det också på min blogg.
    Glad Påsk
    Kram

    SvaraRadera