tisdag 9 oktober 2012

Mot Tyskland


Lördag den 6/10-12

Lördag morgon vaknade till gråmulet väder. Jag var glad för att vi inte tagit båten till Travemünde för fy så det stormade och regnade. På morgonen hade stormen lugnat ner sig. Den gamla bron som går från Vordingsborg ser vi på avstånd.
 
 
Vi närmar oss färjeläget i Rödby, det är inte många bilar som ska med och vi behöver inte vänta så länge innan det var dags för att köra ombord. Lite gungigt var det så vi satt stilla hela resan över.

 
 
 
En snabbis in i Heligehafen för att proviantera lite flytande föda :)
Det går inte fort när de håller på med vägarbeten.
 
 
Nu var det dags att åka till Citty för jag ville ha ett internet. På Media Markt hade jag tidigare fått hjälp med en telefon vars kort vi kunde använda i tele 2 dongeln och gå in på internet. Nu var den telefonen för gammal, enligt expediten, och kortet hade gått ut.....jag som hade minst 150 kr på det.


Köpte ett telefonkort med internet på i hopp om att det skulle funka i en vecka.

Strax innan Hamburg beslöt vi att ta de mindre vägarna, det var alldeles för mycket vägarbeten och köer. Vi passerar floden Elbe vid Geesthacht och fortsätter förbi Lüneburg och Uelzen.
 
 
Riktigt mysigt att åka i dessa alléer som nästan bildar tak över oss.
 
 
 Nu börjar också vädret att bli bättre vi börjar se solen och massor av vindkraftverk :)
 
 
Nu hade vi bestämt oss för att stanna till i Celle på den stora ställplatsen. Här fanns flera bilar men det var långt ifrån fullt. Ett par svenska bilar såg vi.
 
 
Fortfarande är det kyligt ute men det regnar inte, och något internet har jag inte fått igång. På telefonen funkar det tyska kortet, så jag kan gå in och läsa lite nyheter mm. Förstår inte ungdomarna som skriver på telefonen.....jag tycker den är för liten och alldeles för jobbig. På måndag ska jag göra ett nytt försök med internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar