onsdag 18 april 2012

Snöglopp och planter

Gårdagen blev en vilans dag, jag hade ont i hela kroppen, efter att ha tillbringar en stor del av tiden i rabatten. Ja man får väl skylla sig själv när man inte intar bevämare ställningar vid rensandet. I går satte snön stopp för mer trädgårdsarbete. Vissa stunder gick det inte att se sta´n på andra sidan sjön.


På ett sätt var jag tacksam för då slapp jag känna att jag måste ut och fixa i trädgården.
Det blev i stället att jag bakade en rulltårta, eftersom vi skulle få besök av Mikael.


På eftermiddagen kom dom, min bror Mikael och hans assistent, hit på en kopp kaffe,
och han var på ett strålande humör. Tycker antagligen det är skönt att vi är hemma igen så han kan komma och hälsa på.
(För de som är nya här, så har Mikael en utvecklingsstörning och befinner sig på en 3-5årings nivå)


Den här tiden ska man ha satt sina frön om man har tänkt driva upp egna plantor.....och det har jag. Jag brukar alltid sätta Tagetes, purjolök, tomater och gurkor. I år köpte jag frön i Spanien och satte dem i krukor och nu är det dags att plantera om dem. Förra året blev det för sent för att hinna få gurkor, men tomater blev några stycken. Nu hoppas jag på bättre skörd i år.


Två växter från Spanien som jag haft med hem, har också börjat växa, trots att de bara har sand i krukorna.
En är nog en Alovera tror jag, men den andra är okänd.


Även idag har träningsvärken suttit i så det går trögt att göra något.
Trots det har vi svårt att krypa i säng, det blir både tv-tittande och datorsittning.
Nu får vädret bli bättre så man får lite energi att sätta igång här hemma.


4 kommentarer:

  1. Men nu får du koppla av lite syrran, vi är i den åldern då startsträckan är lång.......så ta lite tid på dig, det är inte höst än....inte ens sommar!

    SvaraRadera
  2. Ja, vädret är ju inte precis det bästa för trädgårdsarbete... och kallt är det...
    Härligt med egenodlade tomater och gurkor :)
    Hoppas dagens väder blir bättre!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Tacka några övre makter för att vädret blev lite dåligt så du fick ta igen igen dig en stund. Det är det vi ofta säger, när man Kommer hem och har varit ute med husbilen om bara för några veckor, så kommer alla måste över en som en stor tjock filt. Vad kommer det sig. Klart inte kroppen orkar. Var lite försiktig. Du vill ju ut igen! 3 M

    SvaraRadera
  4. Hej där hemma, vi har 15 mil till Luxenburg och har haft dåligt väder, snöblandat och kallt......5 grader.....usch önskar vi kunde stanna i Spanien.....ser ut som om de har bättre väder nere i Almerimar.....vi tänker åka in i Tyskland och Trier för att sedan fortsätta genom Moseldalen........vi hoppas vi tar med oss värmen där vi kommer till Sverige. Tills dess får Ni har det så bra och kram till Er alla ......krama Liam från oss.

    SvaraRadera