måndag 2 januari 2012

Slut på storhelgen

Så var då Jul och Nyårshelgen över och ett nytt år har just börjat. Inte för att det började så bra väderleksmässigt och inte slutade så bra för en del heller, allt enligt nyheterna. Dagen före nyårsafton var jag, som alla andra, och fyllde på kylskåpet, med det som fattades. Då passade jag på att ta en tur ner till den nya ställplatsen här i Ulricehamn. Det fanns inte en bil där.





Passade på att i skymningen, kl bara 15.00 men solen nästan borta,
ta några bilder med min nya kamera.
Nu får ni se en annan sida av sjön Åsunden.




Kameran har en zoom på 18x vilket gör att jag kan ta bilder på långt håll.
Nu när inga löv finns på träden ser det väldigt mörkt, kalt och trist ut.






Några änder höll till i vassen.



På nyårdagen lagade Reiner (vårt tyska främmande) vår lunch, som bestod av gammaldags potatissoppa, mättande och god.
Det blev så mycket att jag kunde frysa ner hälften.
Skönt att inte varje dag behöva tänka på maten.


Michael har åkt tillbaka till sin lägenhet med sina assistenter, Ingemar har dammsugit och jag passade på att tvätta, samt jobba med en jubileumsfilm till Dansklubben Buggie.
(Tur man har lite filmmaterial på lager.)
Tog en tur ut i trädgården och hittade 3 rosenknoppar inte stora, men att plocka rosor i dec/jan hör ju inte till vanligheterna precis, men är det upp och nervända världen så är det :-)



Nu lovar SMHI en tredje storm!!!
Ska det bli 7 vintrar i rad nu, utan snö och med plussgrader?? Det har vi varit med om förr.
Snart åker alla julsaker ner och julgranen ut.
Roligt att ta fram .....men lika roligt att få plocka bort.

5 kommentarer:

  1. Åsunden är fin oavsett väder.......jag behöver inte tala om vilket väder vi har de talar om att sådant väder har de inte haft på väldigt länge.....så vi har haft tur.......

    SvaraRadera
  2. Fina bilder du tar och vackert är det oxå fast det är snöfria vinter foton.
    Ställplatsen ska vi ta en koll på när vi far i era trakter, för snart kanske man kan börja glida runt om inte snön kommer.
    Ha dé:)

    SvaraRadera
  3. Roligt med en ny kamera, som tar bra bilder!
    Vi önskar er en god fortsättning på det nya året!
    Inger och Ingemar

    SvaraRadera
  4. Alltid lika trevligt att titta in på er blogg och kolla läget!

    Du tar fina kort och jag har förresten precis gissat på Stralsund i "Var är bilden tagen"...

    Ha det gott!

    //Jens

    SvaraRadera
  5. Tack Jens! Jag har tidigare skrivit om Stralsund, en fin stad att besöka.

    SvaraRadera