lördag 30 oktober 2021

Vi vänder hem



Två nätter på Zenias parkering, rundvandring i varuhuset med julen framdukad.


Vi hittade den flammande lampan vi sökte, men inte de leksaker vi hade fått beställning på. Tillbaka till husbilen och vi får sällskap av 3 husbilar till.



Strax innan vi skulle lägga oss kom en bil med släp  och vi blev lite nyfikna. De plockade av duken runt släpet plus en massa annat och fram kom en bil. Nu blev vår nyfikenhet ännu större. Ur bilen lastade de av en massa paket av olika slag tillbaka till släpet. Där fanns även en mindre motorcykel. När allt var klart täckte de släpet igen. Vi gick och lade oss och på morgonen var de borta. Nog var det konstigt att de kom så sent och dessutom lastade av en bil?


Nu vänder vi mot norr igen och till San Fulgencio och min duktiga hårfrisörska. Så fort jag kom in kände hon igen mig och naturligtvis hade hon en tid samma dag. 
Jag har börjat få ont i min ena njure igen och då måste vi kanske tänka på en tidigare hemresa, alltså var det bra att hon kunde fixa mig i håret först.


Munskydd på.


Så här blev det när hon var klar. Trots att luggen var för kort lyckades hon fixa frisyren som jag ville ha den och lite färg också.


Nu fortsätter vi mot Alicante och vägen mot Alcoi. 
Stor och bred och lite trafik, där den slingrar sig fram.





Kan undra om det var Romarna som byggde tornet på berget och hur bar de sig åt att forsla upp all sten? Vilken utsikt de måste ha därifrån.



Vi ställer in parkeringen i Casablanca Almenara 
N39 43 37 W000 11 15
Fanns gott om plats när vi kom, men den fylldes snabbt på.
På morgonen när jag öppnade fönstret hade vi knappt 1 m mellan bilarna. Här nere finns ingen 4 m regel mellan bilarna.


Efter frukost och tömning av tankarna började min rygg (njure) att jobba igen. Det slutade med att Ingemar fick köra mig till Sjukhuset i Port de Sagunt. 


Efter några timmar med dropp och provtagningar kunde de skriva ut mig igen, med nya tabletter. Troligtvis har jag någon (eller fler) små stenar som ger mig fruktansvärd smärta. Nu med ny medicin fortsätter vi resan hem, men stannar för natten alldeles vid vattnet i Alcocebre här badade vi för några veckor sedan och vi blir inte ensamma här heller.
N40 13 00 E000 16 01


I natt somnar vi till vågornas brus och +22 gr ute när kl är 19.30, men mulet och lite regn har vi haft.
Vid tillfället mår jag ganska bra och hoppas att det håller i sig.



8 kommentarer:

  1. Krya på dig! Hoppas att lidandet inte blir för påfrestande på hemresan! Kör förståndigt! Kram till er båda!

    SvaraRadera
  2. Nog är det så att det är skönt att vara på hemmaplan om man inte mår riktigt bra, så kör försiktigt på er väg hem och hoppas du kryar på dig. Ni har ju fått en riktigt fin tid söderut och så fin du blev i håret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bättre idag och vi tar det lugnt hemåt. Vi har haft en jättefin tid både här och i Italien.

      Radera
  3. Du fick en fin frisyr och färg. Aj aj att du ska få dom problemen när ni är där nere. Förstår att ni vill komma hem direkt men ta det lugnt och vila mellan etapperna. Du känner din kropp vad som är bäst.
    Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack hon är duktig min "frissa". Vi tar det lugnt för idag mår jag mycket bättre, men kör mot norr.

      Radera
  4. Du fick fin frisyr! Hoppas smärtorna avtar med nya medicinen.

    SvaraRadera
  5. Äntligen har stenen antagligen kommit ut för jag mår mycket bättre. Skönt att ha medicin om smärtorna kommer igen.

    SvaraRadera
  6. hon är bra duktig, din frissa, du är alltid så fin i håret när hon har varit famme

    SvaraRadera