torsdag 28 oktober 2021

Shopping time

Nu har vi stått på Camper Park San Fulgentio i 4 dagar.... även kallad "argentinaren" eftersom han, som startade platsen, var från Argentina. För 8 år sedan sålde han till spanjorer, men får fortfarande heta "argentinaren". Vi kollade om vi kunde boka några dagar i nästa vecka, men se det gick inte, för i november och december är där fullbokat.


På måndagen fick Torgny och Ulla besök av paret Frost med liten hund Sigge. De hade cyklat från Santa Pola. Vi hade inte varit på affären ännu så det fick bli "knytis" med ost och kex.


En mycket trevlig eftermiddag, sen var det dags att cykla de ca 13 km tillbaka igen.


Eftersom vi gärna tar en bulle till fm fikat, men gillar inte köpebrödet något vidare, så var det dags att baka en plåt med bullar igen.


I går var det mulet nästan hela dagen, inget solande fast det var över +21 gr. På em bjöd Ulla och Torgny på Pilpil räkor och bröd. Mycket vitlök och kryddor och så gott, väcker minnen till liv.
På natten regnade det och åskan gick, det var riktigt ordentligt muller och blixtarna lyste upp husbilen. Vilken tur att vi hade rullat in markisen och plockat in möblerna.
På morgonen sade vi Hejdå till Ulla och Torgny, nu kör vi egna vägar igen fast båda ska vi till Torrevieja.

       
                

Vid Merca China, som numera är ihop slagen med Decor Home, var det stora vattenpölar efter nattens regn.

        

Och nu skyltas det inför julen. I alla butiker måste man ha munskydd på....om det hjälper vet ingen.


Både Lidl och Mercadona fick besök av oss innan vi styrde mot söder igen.


Även här finns dessa saltanläggningar. Tänk så mycket salt havet ger oss.


Även i Torrevieja har jag mina Chinabutiker, som jag vill besöka. De ligger så klart runt min dotters hus och givetvis åker vi dit och kollar också.


Innan mågen Kurre for hem i höstas klippte han ner Bougainvillean. Nu hade den verkligen vuxit till sig. Han har att göra när han kommer ner nästa gång.


Två butiker avklarade och nu hade vi två kvar....skulle jag hitta det jag ville ha?


Jodå som vanligt var det i den sista butiken jag och även Ingemar hittade det vi ville ha. Det blev 3 sommarklänningar 4 Bh och 4 linnen, samt lite till barnbarnen också. Ingemar hittade en ny tröja, strumpor och kalsonger. 
Sen var vi hungriga och åkte ner till Zenias parkering. I natt sov vi här tillsammans med 4 andra husbilar. I dag blir det en shoppingtur igen inne på Zenia innan vi vänder mot norr.


På tisdag i nästa vecka ska jag till min frissa och beställa tid för klippning. Blev så glad när hon var in på min blogg och hälsade oss välkomna till Spanien igen.
Vädret idag halvklart men +21 gr.






3 kommentarer:

  1. Men, hittade du kläder? blir lite nyfiken.....vi står i Los Alcazares och det är bara halvfullt. Står här över helgen...tack för senast 🙏🏼

    SvaraRadera
  2. Ni verkar verkligen ha det riktigt bra där ni är. Skulle nöja mig bra med +21 grader hihihi än så länge har vi inte minusgrader på nätterna. Vad är en Chinabutik som du brukar leta efter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha här nere finns massor av sk Chineser dvs butiker som drivs och kommer från China. De har allt som du kan behöva och mer där till. Vissa inriktade på kläder andra på husgeråd eller diverse och oftast billiga. Jag har vissa favoriter som de jag köper mina sommarskor hos. I år blev det röda.😀 Vissa som har kläder och vissa där jag letar efter det jag behöver. De finns i både större och mindre butiker.

      Radera