tisdag 18 januari 2011

Hemresa ....för en del.

Måndag den 17 Januari.

Upp tidigt...om nu kl 8.00 är tidigt!? Vi skulle hinna med marknaden innan vi körde Thomas och Annica till flyget. Marknaden här i Torrox är inte så stor som den i Torrevieja, som tur är, man går igenom den på knappt en timma. Annica hittade ett skärp och en schal, jag ett par skor (igen). Skulle någon vilja ha en annorlunda väska? Kolla in Igelkotten och bilarna.

Sen bar det av till Malagas flygplats, nu var det mer bilar på parkeringen, vi släppte av våra kompisar sa hej och vi ses till våren.Ställde in GPS på en Carrefoure-butik, nu skulle här letas Vodafone för påfyllning av internet, och som ni ser så hittatde vi en ....till slut. Men inte utan en del problem. Den första, som låg mot Fuengirola var bara en mindre butik så vi vände och sökte oss mot den som skulle ligga i Alameda på vägen tillbaka.

Vår GPS tycks inte veta om det är enkelriktat eller vägarbeten, för vi fick ta helt andra vägar och givetvis mitt i rusningstid, det var långa köer och trångt i gatukorsningarna. Poliser finns det överallt som övervakar både vid trafikljusen och andra överträdelser, här har en mopedist tydligen inte följt reglerna.Efter att ha virrat runt så kom vi till slut fram till Carrefour och här fanns en butik där jag till slut fick ladda mitt spanska kort.

Tidigare hade vi, av en engelsman, fått koordinaterna till en annan lugn plats att stå på, den sökte vi upp nu. Den låg i slutet av Benajarafe och ganska nära stranden, kan vara bra att ha en annan gång.

Vi tog en genväg över till A7 för att slippa alla små gupp, där blommade mandelblommen för fullt men jag fick tyvärr ingen bild på dom. Tillbaka på vår ställplats så lagade vi lite mat och jag satte mig vid datorn för att lägga in helgens bilder mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar