söndag 23 januari 2011

Flamencodans och storm

Igår kväll blev det ett besök på hotellet för att titta på flamencodans. Vi hade fått tips om detta av några andra husbilsåkare....kul när de delar med sig av tips till oss som är nybörjare på det här att övervintra i europa. Det var ganska fullt i baren men vi hittade en plats och beställde in något att dricka. Ingemar och Mathias valde en rom och cola, Johanna en cola och jag en San Fransisco, det enda jag kände igen på menyn i det skumma ljuset. Den såg läcker ut när jag fick in den.Jag blev något förvånad när den var så mild.....det visade sig att jag beställt in en drink med "sin alcohol" som betyder utan alkohol. Nu brukar jag ju inte dricka så mycket på barer, men skulle festa till det eftersom det var lördagkväll, så visst blev jag besviken. Flamencodans blev det i alla fall. På söndagsförmiddagen åkte vi för att tömma våra tankar och fylla vatten, då vi såg att Polisen var på besök. Senare förstog vi att alla hade blivit bortkörda under tiden vi var på en utflykt , det var heltomt på husbilar när vi kom tillbaka.

Idag är det näst intill storm, vattnet far med fart in mot stranden och sprutar över stenarna flera meter upp i luften. Inget vidare väder vi kan erbjuda våra barn, endast +9° regn och halv storm :-( Nu hoppas vi att det åtminstone i morgon ska ha lugnat ner sig och att vi ska få en skymt av solen. Och jag ska blanda mig en riktig San Fransisco i husbilen.

6 kommentarer:

  1. Blev ni också tvungna att flytta er då? Hur vet man var man får stå och inte får stå?

    SvaraRadera
  2. Skulle precis fråga samma sak som ovanstående inlägg. Vad gjorde ni utan att du blandade en SF.
    Hls från anonyma Kurt.

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att vädret är dåligt nu när ni har besök. Vi undrar också var ni står nu?

    SvaraRadera
  4. Svar till alla som undrar....vi står på gatan i Torrox....för tillfället, annars söker man en annan plats att stå på och återvänder om några dagar.

    SvaraRadera
  5. Synd med kyla och blåst, men det ger fina bilder. Ha dé!

    SvaraRadera
  6. Får man månne böter av polisen om man står fel eller kör de bara bort en?
    Får man fråga var ni var och såg på flamencodansen? Kikade runt lite och hittade ett ställe, som skulle ha flamencouppvisningar och tänkte att de kanske skulle va lite kul att se. Få ltie spansk kultur :-))

    SvaraRadera