söndag 23 oktober 2022

Varma nätter

Vi står på en ganska stor plan med en skateboardbana, som ungarna säkert hade gillat, och en handbollsplan. Så det kommer många unga hit och åker, särskilt nu en lördag. Vi är 6 husbilar och några mindre plåtisar, en del kommer och åker igen. Här finns ingen service, mer än vatten och en mindre soptunna.
Strålande sol och varmt +28,  idag var det dags att packa ryggan med vatten och frukt och ta med stavarna, för att se om vi orkade ner till stan.

Vi går förbi en mindre plats med ett 10 tal husbilar Arola camping för 25 € inklusive ström (20€ enligt Park4night) ganska fullt, synd för det var närmare stranden.

En stoor parkering vid stranden, men bara för mindre bilar  max höjd 2,5m. Här får man inte övernatta varken i bil eller plåtis.

En vilopaus behövs.

Kommer närmare själva stranden och ser de badande, som njuter av det 22 gradiga vattnet. Naturligtvis hade vi glömt badkläderna. Fy så avis jag blev på dem som badade.

Hade vi varit lite yngre och orkat mer hade vi gått in i centrum, nu nöjde vi oss med att ha kommit hit. Vi ska ju ta oss hem igen.
På andra sidan kan man se bergen i Frankrike.

På vägen tillbaka såg vi så söta rosa blommor. När jag kom närmare såg jag att det var någon sorts klöver, de påminde om de som jag har i kruka hemma, men mina har mörkare blad i mitten.

Tillbaka till husbilen efter ca 2 km promenad. Varmt i husbilen, men det blåser ute och det känns skönt.

I eftermiddag blev det fullt på husbilsplatserna, men plåtisar får plats på de andra p-platserna. Många fransmän, men det är kanske inte så konstigt för vi är ju nära franska gränsen.

I morgon kör vi vidare vart vet vi inte ännu.

1. Ser så härligt ut, nästa gång får du se till att badkläderna är med i ryggsäcken hihihi.

1. Trodde ju inte att vi skulle kunna bada. Har bara varit med en gång med så varmt i vattnet och det var 2010

2. Så härligt ni har det även om ni tycker det är ett par grader för mycket. Här fick vi skynda oss ut idag för att få en liten promenad mellan regnskurarna. Nu följer vi vädret för att se om det ev. kan bli en liten husbilstur till innan vi ställer in den.

3. Lite i svettigaste laget, räcker gott med 20-22gr. Måste ju fylla på vatten ofta pga duschandet. 😆

4. Håller med Yvonne, ta med badkläder nästa gång! På tisdag färjar vi till Gbg....