måndag 20 december 2010

Förkylning och regn

Att man ska behöva få en förkylning när man är på varmare breddgrader, det hade jag inte tagit med i beräkningen. Från att ha haft taggtråd i halsen, snorat så 3 toarullar har gått åt, så har det nu gått ner i bröstet med hosta som följd. Joobbigt!!! Men det ska väl gå över till nästa år får man hoppas :) Idag skulle vi ta en promenad till affären och då fick man gå nära stora vägen. Och där fanns inte så mycket att fota, utom blommor så klart. Dom här påminner mig om något som vi har hemma, om än i mycket mindre skala. Eftersom det finns en trädgårdskunnig person i släkten, så kanske vi så småningom kan få reda på vad sorts blomma det är. Så här ser de ut på närmare håll. När vi hade handlat var jag totalt slut i benen och kroppen, tänkte att det lär bli många raster på tillbakavägen, då har vi sån tur att ett par svenskar från campingen också var och handlade med sin hyrbil, och vi fick lift tillbaka. Sån tur att det finns snälla och hjälpsamma människor. Det har annars varit en lugn eftermiddag...men nu har det börjat regna igen och det ska det göra fram till torsdag....sen kommer solen igen....får vi hoppas. Ev åker vi vidare i morgon för att få tag på gasol, har fått flera tips som vi ska kolla upp. Vi ska också kolla upp några campingar för i mitten på Januari får vi besök, 3 helger i rad, av våra barn och kompisar....det ser jag fram emot. Det har ändå varit ganska skönt väder idag med ca+16° och solen har tittat fram mellan molnen på fm.

5 kommentarer:

  1. Krya på dig. Vet hur du har det för jag hade flunsa förra veckan, tog ca en och en halv vecka innan jag var helt ok.
    Bara lite info om hur vi har det på ostkusten....totalt insnöade...mer ska komma.
    God jul och Gott nytt år på er.

    SvaraRadera
  2. Om ni får regn och lite svalare på julafton så borde det väl kännas lite mer "jul-likt" för er om man jämför jularna före 2009 då det VAR vanligt med den vädertypen här hemma ;)...nädå, jag hoppas ni får varmt och soligt :) Ja vi ska tydligen få ett större snöväder på självaste julafton här så det blir ÄKTA julstämning vädermässigt i alla fall. Men det känns konstigt att inte fira med er här hemma i år :( Har tjatat på johanna och matte att vi ska ha lite gran och pynt och jullik mat i alla fall så det blir lite känsla åtminstånde!!! Hoppas förkylningen släpper för er. Min gör det inte tyvärr, mandlarna känns som ömma golfbollar när jag svälger fortfarande efter snart 2 veckor =(
    Ha det bra nu så hörs vi :)

    SvaraRadera
  3. Nu kan ni komma tillbaka till Sveriget för nu skall det bli riktigt kallt. Just nu i skrivande stund är det 12 gr kallt på Berget. Och det skall komma massor av snö kl 13,58 till Framsidan imorgon. Usch, va trött jag blir. Bättre att sitta med en KALL öl än en kall vinter.
    Hoppas att du (NI) tillfrisknar och har de bra. Hls // Från anonyme Kurtb.

    SvaraRadera
  4. Åh usch då, förkylningar är inte kul!
    Krya på er!!
    God jul förresten, och hälsningar från et väldigt snöigt och kallt Åland

    SvaraRadera
  5. Inte kul att vara dålig, finns det ingen dunderkur på apoteket? Hoppas att du kryar på dig och att ni får en riktigt God Jul och Gott Nytt År.

    SvaraRadera