lördag 24 februari 2024

Ny plats för fricamping Cala Panizo

Eftersom vi fick problem med lampan på bordet och lampan under sängen var det dags att köra vidare till närmaste Chines (affär) och den fanns i Aguilas. Först stannade vi till på bensinstationen Anibal för tömning och fyllning av vatten. (Vi hade passat på att duscha på morgonen, så vattnet var nästan slut).

Där på Anibal såg vi den här husbilen. Den var verkligen kamouflage-målad. Syns säkert inte bland buskar och träd, som våra vita husbilar. Har aldrig förstått varför nästan alla husbilar är vita.

Efter besöket på Anibal var det dags att fylla på kylen. Det blev både kycklingbröst, kycklinglever och kotlettbit, så nu har vi middagar i minst 10 dagar. Påfyllnad av Vin var ett måste samt frukostmat och grönsaks-avdelningen fick också besök. Nu hittade vi riktigt röda jordgubbar 462 gr för 3€, inte många.... men stora!

Sedan var det dags för "Chinesen", tyvärr så hittade vi ingen lampa som passade, men tomhänta gick vi inte därifrån. Nog är det konstigt att man alltid hittar något på dessa affärer, som man inte visste att man behövde. 😁
Så var det dags att söka en nattplats igen och som vanligt vill vi fricampa, men vi vill inte trängas med en massa andra husbilar. Vi hade redan när vi var på väg till Aguilas sett platser där det stod husbilar och nu for vi tillbaka till de ställena vi sett. Det är grusplaner som vanligt och eftersom det ska blåsa så vill inte jag stå för nära vatten. Vi hittar lämplig plats med bara några få andra husbilar och ändå utsikt mot havet och öarna San Juan de Los Terreros. Dessa öar är bebodda, fast endast av fåglar av alla sorter, många sällsynta också.

Vi blev bara 7 bilar till natten och det gillar vi, lagom många och gott om plats.

Nu var vi hungriga och jag skulle börja laga mat.....då har gasen tagit slut. Tur det var på dagen och inte på natten. Bara att byta till den spanska flaskan.

Idag blev det jordgubbar till efterrätt, de var riktigt röda och inte vita på undersidan, smakade faktiskt sommar av den efterrätten. 😋 De var inte lika goda, som de vi själva odlar, men helt ok.

Tog sedan en promenad mot stranden och kollade även de andra bilarna som står närmare vattnet, men det blåser ordentligt så vi stannar kvar på den plats vi hittat.

Ibland ser vi bara en ö och rätt som det är ser vi två öar. Vår utsikt växlar efter väder. 🌞⛅

Visst blev det lite sola också. Ingemar passade på att läsa en bok och jag stickar på min tröja, men vinden tar i ordentligt ibland och då virvlade det upp sand.....inget kul. Resten av dagen blev inne i husbilen.

Temperaturen håller sig på runt +20 ibland både högre och lägre. Vi stannar en dag till sen blir det en tur till Aguilas för att handla och tömma och på söndag är det marknad i Los Terreros.

1. Ni har det mysigt och kan ni stå som ni gör nu, är det ju perfekt. Ni kanske hittar någon som kan lackera om eran bil hihihi Trevlig helg

1. Haha ja vi skulle nog behöva en omlackering, men inte riktigt i den färgen. Vi har sätt några i mörkgrönt också. Tål att tänka på 🤔

2. Så härligt ni har det nu. Detta är bekanta platser för oss sedan de båda gångerna vi var och spelade golf på Aguilon. Första gången bodde vi inne i Aguilas och andra gången i fina Mar de Pulpi.

3. Ja den golfbanan känner även vi icke golfspelare till. Vi står inte så långt därifrån.

4. Kan väl säga att nog blir jag allt lite avis på er som kan åka runt i värmen när vi har ff flera meter snö här hemma hos oss. Kul blir det med marknad också :) Jag följer dej hemifrån datorn :-) Ta hand om er. Kram