måndag 19 november 2018

Kinesen

När man är här i Spanien, även Portugal och Italien, så kan man inte undgå ett eller flera besök på de olika Bazarer och China affärer, som finns här. Jag upplever att det är mest av dessa butiker här i Spanien. Många av dem har ett varierat sortiment, där du kan hitta det mesta, en del har bara kläder och skor. 
Som ni säkert förstått så gillar jag att gå i dessa affärer och det gör faktiskt Ingemar också.😃 

I lördags tyckte vi det var dags för en promenad igen. Jag hade vid ett tillfälle fått syn på en skylt om just en Bazar....som vi naturligtvis inte hade besökt tidigare. 
Under en sådan här promenad får man ju också se lite vad det är för hus runt omkring. De flesta är igenbommade, eftersom det är mycket turister som äger lägenheterna/husen. 


Husen har olika utseende och i de här hade inte jag önskat bo.
 I en av lägenheterna satt ett par och fikade, så nära gatan att jag hade kunnat sträcka in handen och ta en kaka från fatet. Nej lite avstånd från de gående vill jag allt ha....om jag skulle ha en lägenhet här.



Vi fortsatte till Bazaren Beijing och där mötte vi Julstjärnorna i dörren. Nu är de på gång överallt och billigare än hemma...tyvärr kan jag bara njuta av deras fägring.


På "Chinesen" kan man hitta det mesta och här har Ingemar hittat en öppnare för folien på vinflaskorna. Smidigt och enkelt.



Nog är det konstigt...varje gång vi går in i en sån här butik, tänker vi att vi ska bara titta efter det vi är ute efter....men av någon konstig anledning hittar vi alltid något mer. 😀 Den här gången hittade Ingemar skor, två av de förra hade han slitit ut, så det passade ju egentligen bra.



Jag hittade några överdelar och lite garn. 
I detta område, där Kurre och Tina bor, finns 4 st "Chineser" och vi fortsatte nu till de 2 andra ....är vi på en shoppingrunda så kan vi ju lika bra göra alla på en gång....dessutom blir det ju en bra promenad.
De andra 2 ligger nära varandra, var av den ena, Moda City, enbart har skor och kläder. Där har jag tidigare köpt mina älskade sandaler och nu hittade jag två till fast i andra färger och mönster. De passar bra till sommaren hemma.


Ska jag vara ärlig, så åkte ett par lågskor, med stenar på, med också kan ju kanske vara bra att ha till fest i Ny År...3 par skor för 39 € är ju helt ok och jag är ju lit skotokig. 😁



Fullpackade vandrade vi hem till husbilen igen. Det blev en nätt promenad på 7820 steg och 4,7 km. Gissa om jag hade ont i mina ben dagen efter 😜 men vad gör man inte för att få lite motion. 😁 Sen är det ju ett rent nöje att få shoppa billigt.
I natt har här varit skyfall, med åska blixt och dunder. Idag blir det nog också lite affärsrundor, men mer mataffären, sen bara slappa för vädret ska vara fortsatt grått med inslag av regn.
I morgon ger vi oss av igen.... vart är inte bestämt det får vi se då. Ha de gott!


7 kommentarer:

  1. Men så kul att kunna shoppa en massa fina skor :) Lite avis blir jag nog..men jag hoppas också kunna göra det när jag fått operera min fot här i December. Bra med en riktig promenad :) Otäckt med åska o dunder tycker jag...ha det fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det och billigt också. Håller tummarna för att du ska få din op.

      Radera
  2. Vilken mysig blogg du har här och jag kastade mig genast över Sicilien förstås. Så att ni bott på Eden camping i Giardini Naxos. Där har jag gått förbi många, många gånger.
    Ha en fin vecka och hoppas att solen lyser på er!

    SvaraRadera
  3. Kul när man kan shoppa bra saker till bra priser. Vi får nog göra några besök i de här affärerna när vi far neråt Spanien i mars. Ha en fortsatt god tur!

    SvaraRadera
  4. Vi brukar också besöka Chinabutikerna här i närheten. De har det mesta, även om kvalitén varierar. Alltid kul med lite nytt!

    SvaraRadera
  5. Ojoj, mera skor.....jag hittar inte dessa skor i någon Chines här hos oss.....vi får ta den vägen på hemresan till våren......ballerina skorna var ochså fina.....Kram

    SvaraRadera
  6. Oj, vilka fina skor du har hittat. Jag ska nog kolla in skor hos Chinesen här i Albufeira tror jag...... kanske blir det något fynd.

    SvaraRadera