lördag 10 november 2018

Båtar och frisörbesök


Innan jag skulle till den svenska frissan Monica, på salongen Bonnie o Clyde passade vi på att gå en promenad i Almerimar. Det märks att Almerimar är en populär hamn för fritidsbåtarna och seglarna. Vi hade inte gått långt innan Ingemar stannar upp och kollar lite extra på en av segelbåtarna. Det var en båt som Nisse Olofsson, Ingemars fd arbetsgivare, hade konstruerat, en Scanner 399 DS. Kul att hitta en svensktillverkad båt här.


I hamnen låg flera fina segelbåtar. Nu är jag ju ingen båtmänniska, även om jag är gift med en fd båtbyggare, men kolla på dem kan jag göra, bara jag slipper åka med på dem. 


I hamnbassängen fanns en massa stora fiskar, som simmade runt. Ingen fiskare syntes till så det var kanske inte någon god fisk....men stora var de. Vilken sort.... någon som vet?


Vi fortsatte runt hamnområdet, som har 3 olika bassänger. Hamnade till slut på en Bazar China, där jag hittade bomull att fylla mina virkade tomtar med. Kom tyvärr inte upp i mer än 3700 steg (av mina 5000) trots att vi rundade varje hamnbassäng.😕


Inte så många grönområden vid hamnen, men några finns det och hibiskusen blommar för fullt.


Några segelbåtar passade på att vädra sina segel. 😁


Tillbaka vid husbilen, en snabb fika innan jag skulle gå de ca 100 meterna till frissan. Så bra att salongen är så nära.  
Så här blev resultatet (men det blåste ordentligt när vi skulle ta fotot) 


Ingemar passade på att njuta av solen under tiden jag var borta.


Vi stannade ytterligare en natt här i Almerimar. Kvällen och natten blev ordentligt blåsig, trodde nästan husbilen skulle välta, som tur var lugnade det ner sig fram vid midnatt och vi kunde somna.
I morgon är det en ny dag.

Grattis


8 kommentarer:

  1. Inget vidare med blåsten. Du blev fin i håret! Ingemar verkade ha det skönt vid husbilen under tiden. Ha det fortsatt bra!

    SvaraRadera
  2. Instämmer med dej om båtar, jag är en landkrabba. Ja du blev fin i håret.
    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  3. Ine dumt att ha så nära till frissan ☺️Och att Ingemar kunde slappa vid husbilen medan 😄

    SvaraRadera
  4. Du blev fin i håret
    Har du kollat den här sidan. Den är en ny officiell site från Algarve, om ni tänker er Portugal någon gång mer. https://autocaravanalgarve.com/en

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! 😃 Har testat länken du gav, lite svår att förstå och hitta koordinater på, men jag sparar den, om vi ska till Portugal till våren.

      Radera
  5. Kul att följa era inlägg längs Spaniens kust då vi ska åka ner till Aguilas i mars-april, dock utan husbil. Vi har då tänkt se oss omkring med hyrbil (åtminstone jag vill se betydligt mer än golfbanan).
    Ha det fortsatt skönt!

    SvaraRadera
  6. Hamnar är mysiga tycker jag! :) Fint väder ser ni ut att ha oxå!

    SvaraRadera
  7. vad duktig hon är din frissa, du är alltid så fin när du har varit hos henne

    SvaraRadera