fredag 4 september 2020

Blogg och husbilsvänner

 I veckan har vi haft besök av husbilskompisar. Tänk så många trevliga människor vi träffat på under de här 10 åren, som vi åkt med husbilen.


Här är det Allsång i Salobreña.

Många av husbilsåkarna har instrument med och det blir ju så trevligt med musik och allsång. Tyvärr så finns inte alla med oss idag och en som vi saknar är Roland och hans dragspel, som hastigt lämnade oss i våras.


Många blir en tillfällig bekantskap, som man träffar på under resorna, andra som bor närmare håller man mera kontakt med, som t ex Torgny och Ulla. Med dem har vi gjort flera resor tillsammans, som till Marocko. Dessutom bor de bara en halvtimmas väg från oss.


Det har inte blivit så många träffar med husbilsfolket och inte andra heller för den delen, under våren och sommaren. Vi har ju haft en del att göra med stugan så det har inte funnits tid, men i tisdags skulle det bli fint väder och då kan man ju sitta ute. 


Strålande dag när de kom och vi kunde till en början sitta på framsidan och njuta av kvällssolen. Senare flyttade vi över till balkongen och kopplade på lite infravärme.


Vi fick en underbar kväll och kunde njuta av utsikten mot stan från balkongen ända till midnatt. Då vi fick se en fantastisk uppgång av månen. Kameran i telefonen kan tyvärr inte återge den klara månen.


Senare gjorde den en fin månbrygga över vattnet.


Eftersom det är husbilsfolk så hade de eget husrum med och kunde övernatta utanför vårt hus. På fm plockade vi lite morötter och tomater, som Ulla fick med hem. Så trevligt med besök...det har vi inte varit bortskämda med i år.


läser jag och ser att de är inte långt från oss och jag tyckte de kunde ta vägen förbi, vilket de gjorde.


Det var några år sedan vi träffades och första gången var på Bauergården, då hade de en likadan bil som vi Rapido 7099F. Nu hade de bytt upp sig till en stor Frankia. Naturligtvis tog jag en titt in i bilen nyfiken som man är och den var betydligt större än vår Rapido. 
Det blev inte någon lång stund de kunde stanna för vi skulle iväg till Sv Fastighetsbyrå för lite pappersarbeten igen, men så trevligt med besök. 
På måndag ska vi in med husbilen för att fixa AC tror att det fattas gas. Sen hoppas vi på att kunna köra lite i Sverige under hösten. Någon längre resa utomlands blir det nog inte i år....men abstinensen  kommer säkert i oktober, den tid vi brukar ge oss iväg. Känner inte att vi vågar ge oss iväg ner i Europa ännu.


3 kommentarer:

  1. Visst är det lättsamt och skoj att träffa husbilsåkare och bloggvänner. Vi har haft flera sådana möten nu på vår resa norrut. På något sätt känns det som gamla vänner även om man knappt setts förut. Visst är det så att man knappt haft något umgänge den här konstiga våren och sommaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har fått många "nya" vänner tack vare husbilen och de bor på många ställen i vårt avlånga land, vilket ju gör att man inte kan ses så ofta. Såg att ni träffat på flera av våra bekanta också, så kul. Bloggen och husbilen har verkligen varit en inkörsport till nytt umgänge. Ha det gott på er resa.

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, släppte han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att trolla för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade trollformuläret, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var klockan 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
      1) Love Spells
      2) Förlorade kärleksformer
      3) Stoppa skilsmässa
      4) Äktenskapstavlar
      5) Graviditetsförtrollning
      6) Breakup Spells
      7) Dödsförtrollning
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
      via {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera