lördag 22 juli 2017

Första doppet

Äntligen har vi känt på vattnet både vi och båten. Första ordentliga sommardagen då passade vi på. Ja Ingemar har förstås tjuvstartat, när han slagit vassen och satt i bryggorna, fast då har han inte doppat sig ordentligt. 
Temperaturen på land var runt + 24, 25 grader och vattnet var det +22 men ska jag vara ärlig så kändes det först som om det bara var + 17 😐 
Så fort jag doppat mig så blev det genast bättre och sedan kunde vi vara i en liten stund också. Måste säga att vi badade faktiskt en månad tidigare förra året.


Sen var det dags för dopp nr 2 och det var båten, som heller inte kommit i sjön ännu pga bröllop mm. Nu har Tomas tvättat och vaxat och nu ska den till nya ägare. Våra pojkar har haft mycket kul med den och nu får en ny generation ta över.


Åskådare till sjösättningen hade de också.


Familjen som köpte båten hämtade den igår och nu lämnar vår båt Lilleviken för gott.  Själv är jag inte så förtjust i att åka båt....jag föredrar vår flotte. Eftersom vi inga barn har hemma längre, så har vi inte någon användning för båten längre och fiska kan vi göra från flotten också. 



Nu har även de sista 2 bryggorna också kommit på plats och i nästa vecka tar vi husbilen ut på en tur. Bäst att passa på medans det är väder.


Om drygt 2 veckor kör vi mot Polen. Det ska bli riktigt intressant och spännande att se vad vi hittar för trevligt där. Antar att det blir en hel del campingar, som vi kommer att stanna på, finns inte så många ställplatser och att fricampa, som vi gillar.... nja det tror jag inte det blir. 
Ha det gott och njut av vädret där det går....Sveriges väder är inte att lita på.


6 kommentarer:

  1. Ni har mycket att stå i. Vi var i Polen 2011 och då fick man inte fricampa utan var tvungen stå på camping eller inhängnad tomt, typ vid värdshus. Kolla ned polska statens turistbyrå i Stockholm. Vi fick en del material från dem.

    SvaraRadera
  2. Härliga dagar just nu, bra att ni njuter med ett dopp
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga dagar men jag avvaktar med doppet.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst har det varit en fantastisk helg, med utesittarväder och en simtur även för mig.

    SvaraRadera
  5. Jag har också premiärbadat. I Mälaren igår, riktigt härligt! Hoppas ni får en riktigt fin resa till Polen! Det ska bli spännande att följa. Fricamping är väl egentligen inte tillåtet. Ställplatser kanske ni hittar några om ni letar men det är ingen "ställplatskultur". Å andra sidan är campingarna avslappnade och billiga.

    SvaraRadera
  6. Förresten, alla ställen vi stått på harvi samlat här: HTTP://www.freedomtravel.se/stallplatser/osteuropa/polen

    SvaraRadera