torsdag 14 april 2016

Sista sträckan på hemvägen

Äntligen hemma!! Ja visst är det underbart att övervintra i Spanien och Portugal men.....hemma är ändå bäst :)
Vi övernattade i Sierksdorf på HansaParks parkering

På morgonen ett sista besök på Calles mfl  innan vi styrde mot färjan. Nu fick vi snällt ställa oss i kön för koll av pass mm. Vi kom på som sista bil.

Hela vägen genom Danmark regnade det, men väl i Sverige så sken solen och det var riktigt behagligt.....nästan så man hade kunnat ta fram kortbyxorna igen.
Ingemars syster bjöd på en utsökt god ugnsbakad lax med pressad potatis och grönsaker, till efterrätt min favorit....Budapestrulle/tårta.
Vi övernattar i Råås hamn.

På onsdagsmorgonen fortsatte vi mot hemmet och undvek, som vanligt, de större vägarna.

Det blev lite mindre, men så mycket trevligare vägar.

Vi kom till slut ut i Hyltebruk där vi följde Nissastigen upp mot Gislaved och vidare mot Tranemo och Ulricehamn.

Det roliga var att vi inte hade någon Sverigekarta med, så vi kunde se vilken väg vi skulle åka. Nu fick det bli efter Europakartan och där kan man ju inte se de mindre vägarna. Så vi körde på känslan kan man väl säga, hem kom vi i alla fall och nu har båda höghusen  på Norra stranden vuxit upp.

Nu är bilen urplockad och tvättmaskinen har fått jobba många timmar. Vi hade även lite problem med internet, då vårt modem här hemma hade slutat att fungera, men det fick vi hjälp med av supporten. Sedan skulle Lilla Pärlan ställas på och då ville inte datorn vara med....men den blev nog skrämd när jag ringde min IT kille, för se då hickade den till och så funkade det igen.
Värre var det med TV för den nya boxen hade kommit, men gått tillbaka då vi inte kunde hämta ut den. Nu ringde vi Canal Digital och nya boxar kommer.
Till dess får vi gå ut i husbilen för att kolla på tv :)
Borta bra men hemma bäst.....åtminstone ca 5-6 månader framåt.

1. Välkomna hem! Var faktiskt i Ulricehamn och låg över en natt förra månaden då jag höll en utbildning i Borås, alltid lika mysigt! I Råå låg jag i helgen när jag och en väninna var ute på äventyr, där är också himla fint! Njut nu av våren och planera nya äventyr...

1. Så synd att vi inte hade hunnit hem :) Ja nu blir det planering för resa inom Sverige....till att börja med :)

2. Välkomna hem. Jag tror det heter "Borta bra - men husbil bäst" :)

1. Ja så kan man ju också säga :) Fast jag gillar ju båda delarna :)

3. Vi är fortfarande kvar i Spanien, nu badar vi thermalbad i La Fuente i Fortuna. Riktig sommarvärme med 25 grader fortfarande fast det är kväll.. Vi blir kvar i Spanien tills slutet av april, sen börjar vår resa genom Frankrike och Tyskland.
    Tack för alla tips vi fick av er och för trevligt sällskap i Portugal, vi uppskattad gruvbyn jättemycket..
    Ha en skön sommar i Sverige...

1. Låter härligt med värmen, men ni missar den svenska våren. Tack själva för trevligt sällskap.

4. Välkomna hem. När man väl har varit hemma några timmar, vill jag ofta åka igen.

1. Tack! Jo nog är det så här också.....fast den längtan kommer först efter ca 3 veckor....för mycket att pyssla med innan :)

5. Så skönt att även sista etappen gick bra hem!!

1. Ja den gick utan några problem. Nu är det bara att ta tag i det som ska fixas på hemmaplan.....men det är kul det också.

6. stanna upp och njut av stunden var ni än är.....livet är kort! :)

7. Välkomna hem, nu har ni lite att fixa med. Vi drar till Holland imorgon på några dagar. Syns på vägarna, kram Sussi & Sven

8. Välkomna hem till erat fasta hem.
    Kram

9. Visst är det så att man alltid längtar ut till husbilen och få åka iväg. När man då varit borta så är det trevligt att komma hem igen:) Nu får ni pussa på dom små igen :)) Kram

10. Vi är oxå snart hemma, har inget nät i Tyskland, sitter på Mc Donalds för tillfället. Allt är bra, vi hörs när vi kommer hem. Kram till er båda! ❤️🚍