söndag 21 juni 2015

Midsommardagen och ett nytt besök i Åsens By

Tidigare har vi varit på ett kort besök i Åsens By, den gången blåste det och vinden var kall, idag är det lite bättre väder så vi gör ett nytt besök, nu när vi är så nära.

Bilden lånad från internet

Åter lånade vi Bauergårdens större bil och for i väg på den smala vägen. Den här gången var det en helt annan väg, men betydligt närmare än den vi körde tidigare.

En helt annan ingång och större parkeringsplats kom vi till.

Midsommardans kring stången var det igår, idag är här tomt.

Vi tog en titt i ladugården.

Fortsatte sedan vår promenad runt och stötte på den här söta bruden. Det var dags för fotografering och vilka fina bilder de fick här ute i naturen.

Orkar man inte åka hem efter bröllopsfesten så finns det ett fint vandrarhem.

Och vad vore en gammal by utan levande djur. Griskultingarna var roliga att titta på, de gick fram som små jordfräsar.

Aklejan är en gammaldags blomma som finns i olika färger, den här gula var jättefin.

Efter att ha vandrat runt och besökt affären, där vi köpte några plantor, var det skönt att vila ryggen och benen.

Tillbaka till parkeringen, så kom "taxin" och hämtade oss.

Visst hade vi tur med vädret....åtminstone en liten stund :) Vi kunde njuta lite av solen, innan vi gick upp till restaurangen.....

..... där beställde vi in en härlig räksmörgås. En trevlig avslutning på helgen, med trevliga husbilskompisar.

Vaknade på söndagsmorgonen av solens strålar och det kändes riktigt varmt ute. Idag kom det väder vi ville ha på midsommarafton. :)
Nu var det dags att ta avsked för att fara hem.

Trots det dåliga vädret har vi haft en mycket trevlig midsommarhelg. Trotsat väder och vind med att sitta ute och äta, frusit en hel del, men vad gör väl det när man har trevligt :)

Vättern ligger nästan spegelblank när vi kör förbi.
Tack alla trevliga husbilskompisar, både gamla och nya, för en jättetrevlig helg på Bauergårdens ställplats.
Om du vill veta vad som händer på Bauergården i sommar och höst så kan du läsa här.