söndag 17 oktober 2010

Wifi.....

I går kom den.....den nya sökaren efter trådlösa och öppna nätverk. Jag kan inte mycket om det här med datorer ....men jag har ju läst att med en sån så ska jag lättare hitta dessa nätverk. Och nu har jag investerat i en Wlan-sticka... hmmm vilket ord säger mig igentligen ingenting. För att få bättre sökning så behövdes också en antennförstärkare och en förlängning. (så jag kan sätta upp den på taket). Vid test här hemma hittade vi två trådlösa nätverk (givetvis låsta) med antennen hittade vi 10 st, lite skillnad. Varför detta då? Jo om vi åker genom Frankrike så tänkte jag inte köpa något vodafonkort, utan försöka hitta något olåst nätverk så jag kan skriva på min blogg. I Spanien ska vi köpa ett telefonkort och i Tyskland har vi ett vodafonkort, som ska laddas med euro när vi kommer dit. Nu är det bara att hoppas på att det fungerar. Nu är frysen fullpackad med mat, bilen tankad bara lite kläder som ska plockas in. Här hemma sjunker temperaturen för var dag och det är minusgrader på natten.....gissa om det är en som längtar till att få åka nu.

11 kommentarer:

  1. Det var ju smart att investera i istället för att köra runt och leta.
    Jag förstår att det drar i zigenartarmen nu när det börjar bli riktigt kallt hemma, så känner ju jag med när tempen går under 15 eller det är mulet. Men du tycks ju ha haft fullt upp dom sista dagarna så tiden går nog fort nu på slutet. Ha så kul och jag hoppas att du hittar riktigt många hotspots för jag kommer att följa dig på bloggen.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju viktigt att ha tilgång till nätet så man kan blogga :)
    Ni har förresten fått en liten award inne hos oss!

    SvaraRadera
  3. Önskar er en skön resa och hoppas på många bilder.

    SvaraRadera
  4. Det är bra, att ni skaffat det så ni kan blogga! Tänk vad beroende av internet man blir :-))
    Är väldigt avundsjuk på er resa, vore underart att sprätta iväg nu till lite varmare ställen!

    SvaraRadera
  5. Låter bra att ni installerat Wifi. Vi hade inte det i somras och då var det för oss att MMS'a till bloggen. Då skriver man ju gärna mycket mer kortfattat.

    SvaraRadera
  6. Det låter härligt! Jag önskar er lycka till på färden och kör försiktigt. Och tänk på oss som går kvar här hemma i höstrusket...../Jan

    SvaraRadera
  7. Gör en test // Kurt

    SvaraRadera
  8. Testade bara för jag fattar inte varför man skall välja profil, // Kurt

    SvaraRadera
  9. Trevlig resa och tack för en trevlig pratstund idag.
    Ingrid och Janne

    SvaraRadera
  10. Och på onsdag pratar vädergubbarna att det kan bli upp till 10 cm snö i inre götaland =)

    SvaraRadera
  11. Tack alla för att ni lämnar kommentarer det gör mig så GLAD.

    SvaraRadera