fredag 8 januari 2010

Wilma en hund

Nu har vårt tyska främmande åkt hem, men i stället har vi fått hit Wilma, en Dvärg Schnauzer. Det är dotterns hund som vi tar hand om när dom ska vara borta en längre tid. Och nu har dom åkt till Dubai för att hälsa på goda vänner, samt fira mågens 50-årsdag.Wilma brukar ibland vara med oss i husbilen. Men hon gillade inte den gamla bilen för där låg vi i alkoven, och dit kunde hon inte hoppa upp. Hon smyger under natten och hoppar upp ljudlöst i vår säng. Så när man vaknar så ligger hon bara där och mår gott. Och då kan man ju bara inte skälla på henne. Hon gillar inte kylan...men vem gör väl det.....backar när vi ska ut och rasta henne. Och när jag tar fram kameran för att ta kort, ja då smiter hon iväg. Nu hoppas jag på lite varmare väder så Wilma vill följa med mig ut på promenader. Jag hade hoppats att vi skulle kunna promenera bort något eller några kilon, från julhelgen, som envist håller sig kvar runt midjan. Det här med hund i husbil har vi sett är väldigt vanligt. Kan ju kanske vara bra om man skulle få inbrott, men jag tror inte Wilma skulle skrämma bort några tjuvar hon är alldeles för snäll....ingen vakthund precis. Ibland får jag tanken att skaffa en hund...men sen när jag tänkt till ett tag och vägt för och emot....nja jag tror det räcker med att låna en "liten" Wilma ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar