måndag 18 januari 2010

Drömmar om.....

än ny typ av husbil. Nä, inte ska man väl drömma om en ny husbil när den man har bara är 2,5 år. Men så är det faktiskt... jag gör det... och varför då? Jo vår familj har krymt och nu behövs det en bil för mera vuxenumgänge. Den vi har är mer anpassad för en barnfamilj. Så nu när det är vinter ute, finns det mer tid till att fundera på vilken bil som skulle kunna vara lämplig. Jag har kollat katalogerna vi tog på Elmia, men det är svårt att se hur bilarna ser ut i verkligheten. Och nu har ju handlarna börjat med söndagsöppet igen. Sagt och gjort, i söndags åkte vi till en husbils-handlare för att kolla vad dom hade att erbjuda. Ja inte blev jag imponerad av Rapidons inredning i alla fall. Ruskigt små toalett och duschutrymmen, knappt att man kunde vända sig på toaletten, och ingen stans att sätta in en ugn. Jag har ju mina önskemål. Ett par begagnade bilar föll mig i smaken, men då vi inte vill byta ner oss för många årsmodeller så var det bara att stryka dom. Nu har jag börjat titta efter en ny Adria Matrix, med nedfällbar säng. Skulle gärna vilja se hur den ser ut i verkligheten. Får väl ta och kolla var dom kan ha någon sådan bil inne. Ganska kul det här med nedfällbar extra säng, först ut var nog Bürstner med sin Ixeo och nu följer de andra efter. Ja, nu menar jag förstårs de halvintegrerade. Kan nog vara både för och nackdelar. Men som sagt, nu kommer alla husbilshandlare att få besök framöver....för någonstans ska jag väl kunna hitta den bil jag vill ha. Nu längtar jag till barmark så vi kan ut och åka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar