måndag 28 december 2009

Våra Tyska vänner

Fick reda på att våra tyska vänner skulle komma på söndaskvällen. Vi hade planerat in en resa till Ullared...jag hade ju tappat min kamera förra gången...så vi stack iväg vid 10 tiden. Ingemar och Tomas följde med, dom vågade väl inte låta mig köra själv i dimman. Det var faktiskt ganska skönt att slippa köra. Inte mycket folk på GeKås heller. Handlade inte så mycket ...tyckte jag...men notan blev på drygt 1800 kr. Mycket var livsmedel och en bra snöskyffel från fiskars, sen lite smått och plock.
Åkte hem och började förbereda för vårt främmande. Eftersom dom ska få bo i vår lillstuga så var vi där och fixade sängarna och gjorde en brasa i spisen, så det skulle vara varmt och mysigt.
Vid halv 8 dök dom upp efter en resa på drygt 10 timmar. Nu kom det svåra...att ställa om hjärnan till engelska. Jag har ju läst lite engelska i skolan för så där 50 år sedan kollat lite på filmer, men det är en sak att förstå och en helt annan till att prata.
Men det funkade hyfsat...jag tror dom förstog mig. Vi hade en trevlig kväll som varade till midnatt. Nu ska dom utforska Ulricehamn med omnejd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar