fredag 4 december 2009

Funderingar på bilbyte

Eftersom jag plockat in alla sängkläder från husbilen, så stod det tvätt på min lista över vad som skulle göras igår. Problemet är att ha någonstans att göra av alla sängkläder under tiden, tills dom ska ut i bilen igen. Naturligtvis kunde jag inte hålla mig från att ta en kik på datorn vad det fanns för bilar till salu i Tyskland. Det som slår mig är att det är sådan skillnad i pris. Jag kollade bilar här i hemma och hittade en Rapido 7086F -06 den kostade 549.000kr och en likadan i Tyskland 43.800 euro ca 471.000 kr en skillnad på 78.000 kr. Man kan förstå varför många far till Tyskland för att köpa bil. När jag ändå var inne på sidan tittade jag på intregrerade bilar också, dom är inte så tokiga med bädd i taket. Bara det att jag tycker dom påminner om en buss och ska jag köra en sådan..hmm..tror den kan kännas lite för stor. Det som intresserar mig mest är ju inredningen och planlösningen, men givetvis också motorstyrkan. Den första bilen vi hade var ganska klen i motorn, till o med lastbilar körde om oss på hallansåsen. Ja det blir inte lätt att hitta den bil vi vill ha, som passar oss i planlösning och pris, men jag får fortsätta att leta på internet och i Tyskland. Många har ju beställt nya bilar och de levereras ju till våren, då lär det nog finnas mer att välja på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar