onsdag 30 december 2009

Soluppgång och skridskoåkning

När jag tittade ut idag så såg jag solen stiga upp över grantopparna, och det gick fort. På ca 2 min så hade den kommit upp helt och strålade mot mig. Samtidigt så steg dimman över sjön och det bildades en regnbåge. Det är sådana dagar jag tycker vintern är härlig, minus 10 gr och solsken och träden vita av rimfrost. (Vilket inte kan ses på bilderna eftersom det är en tidig morgon) Våra tyska vänner (från Stuttgart) har varit på utflykt med Tomas till Nöre jordkula på väg därifrån så skulle han låta en annan bil köra om, snäll som han är så väjer han åt sidan med resultatet att dom åkte dom i diket. Men dom har en bra bil så efter en del försök så fick dom upp den på vägen igen. Givetvis har dom tagit massor med kort och dom tycker Sverige är underbart vackert. Senare på dagen gick vi ner till sjön för att åka skridskor. Våra vänner har aldrig åkt skridskor på en sjö så det var en stor upplevelse för dom. Nu väntar Nyårsafton med mycket fyrverkerier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar