onsdag 3 november 2021

Från Camarles mot norr

 Lämnar Camarles och kör ca 10 km tillbaka....Varför?.....Jo för jag hade sett 2 st Chinaaffärer när vi åkte förbi härom dagen. Och eftersom jag gärna ville kolla dessa innan vi lämnar Spanien så kör vi tillbaka.


Mitt emot på andra sidan gatan låg den här butiken. Tänk att det kan gå, med två stora likvärdiga butiker intill varandra i Amposta.


På Merca China hade de satsat på en del möbler. Deras butik påminde lite om GeKås fast inte så stort, det är nog det största varuhus jag varit in på. Blev det något köpt då? Nja, inte så mycket, för det jag var ute efter fanns inte.



Många roliga rondeller kan man träffa på, men vad den här ska föreställa är oklart, men gjord i marmor tror jag.


Vi kör över våtmarker, som vi tror används till risodling.


Vi kör A7 så vi slipper alla långtradare och det går precis lika fort eftersom det är mindre trafik, nu när AP7 är gratis och all tung trafik kör där.


Letar tvättomat och parkering för natten och kör ner mot Almadrava. Jo då vi hittade en jättestor parkering med strand nedanför. Där stod några husbilar, men tvättomaten hittade vi inte, så vi fortsatte.....


....förbi Tarragona.




Till Altafulla, där vi hade tvättat på nervägen och där jag förlorade min plånbok med körkort mm. Fixar poletter, stoppar in tvätten, men sen var det vilket program jag skulle välja. Det fick bli 1:an som jag trodde var vittvätt. Det skulle ta 30 min ....kan undra hur ren den tvätten blir? Bästa är ju att man kan torktumla och lägga in den i skåpen igen. Nu har vi i alla fall ingen smutsig tvätt.


Sen var det det här med nattplats, efter mycket sökande på Park4night så blev det en plats i Villafranca de Penedes. Men innan vi kom dit ville vår "Berit" ta en massa genvägar hit och dit och helst in i småstäderna, vilket vi inte gillar.


Det började skymma  och vi hoppades att det skulle finnas någon plats kvar åt oss. Det stod redan 5 bilar där och det fanns 8 platser.
N41 21 30 E001 44 57


Här finns tömning och vatten och allt är gratis. Det gillar vi.


Fina bord med bänkar att sitta vid.


Här vill de att vi ska besöka den mindre byn, men det får bli en annan gång.


Så här ser dagens etapp ut. Hur många km.....?? 😏


Idag har jag mått ganska bra, så vi fortsätter resan mot norr i lugn takt. Vädret har varit växlande, men bara +10 på natten men +22 på dagen. Det märks att vi är på väg mot norr.








1 kommentar:

  1. Så skönt att du mår bättre så ni kan njuta och ha det skönt på hemresan! Här hemma är det många nyanser av grått och inget väder att längta hem till!

    SvaraRadera