lördag 22 september 2018

September

Är den månad då alla jul och nyårsbarn har sin födelsedag. I vår familj har vi 6 födelsedagsbarn så det blir många kalas att gå på. Det är också den månad vi har som mest att göra i trädgården. Alla äpplen ska plockas ner och tas tillvara. Rosenbuskar och häckar ska klippas, ogräs ska helst rensas bort. 


Alla mina pelargonior ska plockas in innan vi kan ge oss ut på årets resa. Ja nog finns det att göra.
I slutet på sommaren satte jag ut en halvdålig Fuchsia. Det gillade den....och nu ser den ut så här. Problemet är att jag har ingenstans att ha den för vinterförvaring, mina fönster är redan fulla av blommor.


Sen var det det härmed födelsedagskalas...Vi har varit på 2 barnkalas, det första för vårt yngsta barnbarn Toddy, som blev 1 år. Tårtkalas blev det tillsammans med mormor och syskon.



Toddy sitter beredd med skeden. 😀



Efter fika blev det lek med nya presenten.



I fredags var det dags för nästa kalas och den här gången var det hos ett av barnbarnsbarnen.
Att göra tårtor med minimarshmallows tar tid, som tur var fick mamma Sofia hjälp av svägerskan Anna.(mitt barnbarn)



Lille Jack 2 år älskar små legogubbar och av mormor fick han ett antal gubbar, så nu gäller det att hålla reda på alla små delar av hattar, hjälmar och små miniverktyg.



Jack och kusinen Roya är nästan lika gamla.....det skiljer bara 6 månader och de är bästa kompisar....för det mesta 😀



En puss kan du väl få....nu när du också fyllt 2 år.


Mina fina små barnbarnsbarn 💖😍
I veckan blir det dags för ytterligare ett par födelsedagsbarn, Liam fyller 7 år och även Lena (dotter) firar också.
 Även om vi inte är septemberbarn, så har jag och Ingemar också något att fira.....för det är 44 år sedan vi träffades.😍
Ja September är en månad då hösten gör sig påmind och kalasen är många. 
Nu tar vi husbilen ut på en liten höstresa i Sverige.... och firar våra 44 år med tårta. 😁




2 kommentarer:

  1. Vi kan tro att ni har en hel del bestyr innan ni ger er iväg. Ofta tycker jag att mina pelargoner är som allra vackrast när det är dags för vinterförvaring. Vi som är hemma kan ju njuta så länge det går.
    Så kul att få vara med och fira barnbarnsbarn. Vi är bara inne på barnbarn än, men förhoppningsvis ska vi få uppleva en generation till.

    SvaraRadera
  2. Till det stadiet med barnbarnsbarn har vi inte kommit ännu. Det dröjer säkert några år till för Oscar, som är äldst, är bara 20 år. Ibland kan jag uppleva att vissa måsten i trädgården kan tyckas vara snabbt åtgärdade. När jag väl satt igång så visar det ofta att det tar betydligt längre tid att fixa till. En del saker har dessutom förmågan att växa och bli betydligt större i omfattning.

    SvaraRadera