måndag 24 september 2018

På väg till Öland


Här om dagen frågade kompisarna Annica och Thomas om vi ville följa med till Öland. Eftersom vi brukar ta en sväng dit varje år, men inte hunnit med i år, så tackade vi ju självklart ja.
Vi startade i lördags middag med växlande väder, men hamnade efter ett tag i ett ordentligt regnväder. Regnbågen syntes men blev bara svagare ju närmare vi kom.


Första målet var en ställplats vid Kalmarsundsparken, men där var det fullt med husbilar. Jag kollade på internet och hittade en stor parkering vid Länsmuseet.

Vattentornet i Kalmar är välkänt riktmärke för mig och jag har faktiskt varit upp i det en gång för länge sedan. Kalmar känns som hemma, då jag tillbringade mina barndoms somrar här, hos mina farföräldrar.


Än finns det gamla byggnader kvar och roligt att de bevarar de gamla husen.


Det fanns en plats på parkeringen för oss också och här stannar vi i natt, gratis efter kl 15.00 och under helgen.
N56 39 49 E16 22 15 
På vägen ner bjöd Annica på bakelser, eftersom Ingemar och jag  firade 44 år och på kvällen festade vi på smörgåstårta som jag hade fixat. 


Tidigare i veckan hade de lovat fint väder här på östsidan, men redan nu har det blivit både kyligare och ordentligt blåsigt, vi håller tummarna för att det blir bra väder för i morgon söndag, kör vi över bron till Öland. 

Coola nyanser Smiley

2 kommentarer:

  1. Grattis till de 44. Håller också tummarna att ni fick bra broväder.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! 💐 hoppas ni fick bättre väder! 😎

    SvaraRadera