tisdag 5 augusti 2014

Varma dagar = flotte-tur


Nu var det mer än en vecka sedan jag bloggade sist, så det är väl dags för lite uppdatering :)
Tisdag den 29 juli
Under sommaren har jag varit vikarie för Mikael (min bror) så hans assistenter ska få lite sommarledigt. Anna (vårt barnbarn ) en av hans assistenter, kom ut med Mikael till oss och då passade vi alla på att ta en flotte-tur. Jag hade lovat honom det tidigare, men vädret såg till att sätta stopp för det, men idag sken solen och det var inga höga vågor. Givetvis var även lilla Roxy vårt barbarnsbarn med.


Och visst är det härligt att vara på sjön när solen skiner och det är varmt....det gör vi "high five på" :)


Fast jag tror lilla Roxy föredrar lekkorgen framför flotten, som man inte kan leka på. :(


Onsdag den 30 Juli
På eftermiddagen anlände sonen från Frösön med familj och husvagn. Det ska nämligen bli en släktträff hemma hos oss till helgen. 
Ett dopp i sjön är inte fel och vattnet var +24 grader killarna var duktiga simmare.


Dagens barn och ungdomar har oftast både telefoner och surfplattor, och här kollas det på film. När man provat på både bad och fiske kan det vara skönt med lite avkoppling på surfplattan.


Torsdagen den 31 Juli
På kvällen anländer min syster ....


med sig har hon dottern med familj från USA.


Senare anländer även sonen från Alingsås med flickvän. Nu är vi 14 pers. och det blir lite kvällsmat och umgänge.


 Kusinerna hade inte träffats på 9 år så de hade mycket att prata om. Som tur är så kan de flesta bra engelska idag, även de yngsta kan lite och mina syskonbarn fick träna på sin svenska :) På lördag kommer resten av släkten som bor i Ulricehamn, Borås och Tranemo.

1 kommentar:

  1. Måste varit ett trevligt återseende!

    Vilken sommar vi har! Nästan bättre i Norrland! Inga mygg, det är för torrt!

    Kram

    SvaraRadera