torsdag 18 juli 2013

Vilken sommar!!

 Den här sommaren påminner om somrarna för många år sedan. Jag tog oftast semester strax före midsommar, sedan jobbade jag några veckor för att sedan få ett par veckor tillsammans med mannen och barnen. Många gånger hade jag fina veckor före midsommar och när midsommaren kom, så kom även några regnveckor för att sedan i slutet av juli bli soligt och varmt igen.
De senaste åren har vi ju inte varit begåvade med många soltimmar och då har vi också varit ute med husbilen. I år får vi hålla oss på hemmaplan och det gör absolut inget, när det är så här underbart väder och mycket får man gjort.

Två kanoter har vi haft i många år, men det var länge sedan vi var ute med dem. Varför ska de ligga här och ta plats, när någon annan kanske vill paddla ut på sjön. Ingemar fixar till dem och nu är de sålda båda två.


Ett växthus hade vi, jag drog upp massor av plant, tomater och gurka men nu har jag inte samma ork och intresse längre. Nu har vår grannen köpt det.
 Och nu är makadam, betong och grus bortkört och gräs är sått.


Många dopp i sjön har det blivit i år, förra året badade vi inget alls.
Att bada är jättekul tycker också vår minsting Liam, han är inte ett dugg rädd för vatten...


....och busar gärna med mamma.




Våra större barn roar sig med fiske, vattenskidor och att åka ring efter båten.
Då är det bra att ha en flotte som bas.


Sommaren bjuder ju på en massa fina blommor, men de här rosorna tar nog priset i hållbarhet.
Jag fick rosorna av våra kompisar, som var här på en paella-kväll för 2 veckor sedan, och de står lika fina fortfarande. Tror aldrig jag haft rosor så länge någon gång, de brukar "nicka" efter ett par dagar.
Tack Annica och Thomas!


Vilka härliga dagar vi haft och har, inget går upp mot en svensk sommar när den bjuder på så här fint väder.
Ha det gott och njut.



4 kommentarer:

  1. Visst är den svenska sommaren helt underbar när den visar sig från sin bättre sida med dessa ljusa kvällar nätter som vi har. Badat har vi inte gjort, än hihihi
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu är jag orolig för svampen.......blir det nån med en sån fin sommar?

    SvaraRadera
  3. Visst har vi en helt fantastisk sommar just nu!

    Visst går det bra att sälja prylar!

    Roligt att ni lyckades bra!

    Ha det fortsatt bra!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Underbar svensk sommar, jättehärligt. Synd att så många tar flyget söderut och missar Sverige när det är som allra bäst. Kram, 3M

    SvaraRadera