fredag 15 juni 2012

I stället för att köpa nytt.

Mina plåtkrukor ser för tråkiga ut. Skulle behöva köpa nya. Nej... in och rota i skåpen..  och se där en helt ny sprayburk med svart lackfärg för bilen.....vår bil är grå! Vackert väder, då kan man stå ute. På med plast på bordet och fram med krukorna. Färgen hann nästan torka innan jag var klar. Se vilket resultat!



Jag fick lust för att fixa till fler krukor och färgen räckte till 2 till. Betydligt billigare än att gå och köpa nytt. Nu ska här sprayas fler krukor så det blir lite enhetligt. 
Resten av dagen har ägnats åt trädgårdsarbete, rensa ogräs och plantera ut sommarplant, så det blir lite färg i rabatterna. Jag fick ju lite trädskott på Öland och nu har dessa kommit i jorden. 
Ingemar har slipat veranda-golvet och när han började titta närmare på verandans staket, så upptäckte han att vissa delar var murkna, så nu fortsätter reparationen av verandan. Tänk att det alltid blir mer att göra, när man bara hade tänkt slipa golvet. Blir säkert bra när det blir färdigt. Och man måste passa på när vädret är behagligt och regnet håller sig borta.
Nu väntar vi bara på den riktiga sommaren så vi kan få bada och njuta av svensk sommar....när den är som bäst.


8 kommentarer:

  1. Maggan kan jag inte få vara ledig nu.
    För jag måste åka lite husbil oxå.
    // Kurt.

    SvaraRadera
  2. Tänk va lite färg kan göra underverk,gammalt blir som nytt !!!!
    Då spar ni in lite på miljön oxå,ist för o kasta o köpa nytt !!
    Snart midsommar o husbilen väntar,hoppas på solsken o värme..

    Ha det gott.....

    SvaraRadera
  3. Det är konstigt, men på något sätt kommer det hela tiden någonting nytt att fixa till, när man har hus. Vi känner lite grand samma sak. Man börjar med ett projekt och genast så kommer på något annat som också behöver göras. Nu sa vi idag, att nu får det snart vara nog, nu drar vi bort ett tag igen. Känns som det blev lite för lite tid ute på Öland. Får se vart vi åker nu nästa gång. Spelar ju inte så stor roll, bra vi kommer iväg. Ha det så skönt och passa på att njuta av den fina sommaren också. Vi hörs snart igen. Kram 3 M

    SvaraRadera
  4. Ja vi gör ju lite tvärtom mot er....hemma och donar på vintern och ute och globentrottar på sommaren när det är semester ;) Nu hade jag tur att få ta ut all min semester, så nu finns inte en endast semesterdag kvar för i år :)
    Ha dé!

    SvaraRadera
  5. Tack Maggan för ledigheten för nu han jag hem o gratta dig till din 25 årsdag i morgon. Skall ut o köra på min ledighet så jag kommer inte personligen men skickar några nära vänner istället. Hls lediga Kurt.

    SvaraRadera
  6. Snyggt blev det med ny färg på krukorna! Och visst är det så, att börjar man se efter så finns det alltid mer att göra...
    Ha det gott!

    SvaraRadera