torsdag 11 november 2010

Fyrverkerinatt och nya husbilskompisar

2010-11-11 Precis när vi var på väg i säng började det att smälla, säkert ett fyrverkeri sa Ingemar. Efter en stund blev jag också nyfiken. Det verkade som om det kom från en by en bit bort. Ja nu har vi nog sett det största fyrverkeri någonsin....Svergie ni ligger låååångt efter. Det här fyrverkeritet höll nog på ca 20-30 min och då var det inte bara en och en pjäs som skjöts av utan 10 st minst....ja det small i ett och det var inga små saker som fyrades av, den ena större och vackrare än den andre, och många olika typer som vi aldrig sett tidigare. Nyårsafton hemma är ingenting mot detta. Det går inte med foton beskriva vad vi såg, och min kamera kunde inte göra rättvisa åt det hela. I dag har vi tagit det lugnt och passat på att tvätta för här fanns tvättmaskiner och torktumlare. Här på camping Almafra har vi träffat flera svenskar. Så här ser det ut där vi står. Träffade ett par som bor i sin husbil året om, av dom har vi fått kartor och en bok om Andalusien som vi ska läsa så vi inte ska gå miste om något. Vi har fått massor av tips både på vilka campingar som är bra och ligger bra till och var man fyller gasol. I morgon ska vi göra sällskap in till Benidorm. Och i morgonkväll är vi bjudna på lammstek hos dom.

8 kommentarer:

  1. Vad roligt att följa er resa. Kan hälsa från Lilian och Ingvar som var här på varma mackor och kladdkaka i kväll. Övriga familjen mår bra. Ute blåser det nästan storm och regnar. Det är omkring 4 grader +. God fortsättning. Vi hörs. Margareth och Sven

    SvaraRadera
  2. Åååh , fyrverkerierna hade JAG velat sett!!! Jag hoppas jag får hem lite folk till huset på nyårsafton så jag får se många fina fyrverkerier över stan. För det är bästa skådeplatsen i U-hamn vid 12-slaget tycker ju jag =) Fina bilder och det der varmt ut. Kul att ni träffar så många trevliga människor som också reser!

    SvaraRadera
  3. Tomas, vi ångrar att vi inte hämtade filmkameran och filmade istället. Du hade blivit mycket imponerad. Hoppas vi träffar på fler såna tillfällen och då ska vi filma. Ja här är varmt idag +23° jag orkade bara sitta en timme i solen.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt ni ser ut och ha det.
    Vi är nu på väg till Göteborg och kanske den sista resan med husbilen i år, i alla fall den sista planerade.

    SvaraRadera
  5. Maggan o Ingemar! Då har ni inte varit i Göteborg en Nyårsafton! Eller på BERGET!
    Där SMÄLLER det och blixtar Värre. Om det är sämre eller bättre än där ni är , vet jag inte MEN?

    SvaraRadera
  6. Å vad härligt ni ser ut att ha, här är det en dag snö nästa tö o slask. Benidorm var jag i 1972 var en trevlig stad då men klart jag var ju inte så gammal då :). Kul att läsa om eer resa. Kramar från Monica i Vegby

    SvaraRadera
  7. Monica, tror inte du skulle känna igen Benidorm nu, som alla städer och byar har även den här stan vuxit. Kul att du följer oss, ha det bra hemma vi avundas er inte med snö och slask.

    SvaraRadera
  8. Roligt att träffa nya vänner! Det är ju en av de saker som är roligt med att resa runt med husbil :)

    SvaraRadera