söndag 20 juni 2010

Pensionär och ett år äldre....

Vad ska man blogga om idag? Jo... i förra veckan blev jag ett år äldre. Förr var det den dagen man gick i pension. Numera är ju pensionsåldern flyttad till 65 och det tycker jag är bra. Jag jobbade faktiskt ett år längre(gick i pension vid 66). Numera har jag börjat lära mig njuta av dagarna, ibland är jag lat och ibland har jag massor av energi, det känns så skönt att själv få bestämma vad jag ska göra under dagen.

Är det inte en vacker bukett? Och blomman längst ner heter Snow Flake och den är vit som snö. Jag tror den tillhör familjen liljeväxter. Alla vet att jag älskar blommor i alla former. Jag gjorde en blåbärstårta till de som kom och gratulerade mig på min födelsedag. Hittade så fina blåbär på Lidl, inte svenska men dom var stora och jättegoda. På em åkte vi till dottern och där blev jag också firad. Igentligen är det väl konstigt att man firar att man börjar bli gammal....DET är ju inget att fira. Där fick vi grillad entrecote med tillbehör... jättegott. Det var i dotterns sommarstuga vi var och hälsade på. Det gamla ankhuset har blivit en fullt modern sommarbostad, med allt vad moderniteter gäller. En underbar utsikt mot sjön och en härlig terass. Kan man bo närmare sjön än så här? Synd bara att vädret inte var så inbjudande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar