torsdag 17 juni 2010

GPS är det ett måste idag?

Snart är det bara några veckor kvar tills vi ska ut på vägarna, kanske med hjälp av en GPS. Maken gillar att följa den med resultatet att vi många gånger hamnat totalt fel. Ljudet har vi stängt av....jag orkar inte höra hennes röst "gör en U-sväng nu" ....när man är på en motorväg. Nä.... tacka vet jag kartan....men ibland kan den vara bra att ha om man ska ta sig ut ur en storstad. Men att lita helt och fullt på GPSn skulle jag aldrig göra, då kan det gå som för dom här holländarna. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7317597.ab Kört fel har vi gjort även med kartan i knät, säskilt i Frankrike, dom har så små skyltar och vi är inte duktiga på franska språket, det blev många varv i rondellerna innan vi hittade rätt....men kul var det. Våran GPS är ett par år så vi har uppdaterat kartorna, det kostade ett antal hundralappar. Idag kostar en ny Garmin Nüvi en tredjedel av vad vi gav för våran så frågan är om man måste köpa nya GPS efter ett par år för det blir nästan lika billigt/dyrt som att uppdatera kartorna. Clas Ohlson - NAVIGATOR GARMIN NUVI 255W NOH I höst när vi ska göra europa....ja då lär vi kanske behöva både karta, GPS och tålamod.

2 kommentarer:

  1. Inte kan man tro att du och jag är systrar när det gäller teknikens under. Jag älskar allt tekniskt och jag älskar min GPS som ser till att jag alltid kommer fram dit jag ska och hem när det är dags.
    Fram för tekniken Maggan, utan den hade du inte din älskade husbil heller
    hihihi från retsamma syrran!

    SvaraRadera
  2. Haha, vi har visst bloggat om samma artikel ser jag nu! :)
    Vi tycker att det är fantastiskt med GPS, särskilt när vi är utomlands. Det är många gånger som vi aldrig hade hunnit fram i tid utan den där apparaten...
    Men vår är inte riktigt uppdaterad (och vår modell kostar tyvärr tusenlappar att uppgradera...) så ibland blir det ju fel. Men nej, vi skulle inte heller lite sådär blint på GPS:en! Vi kombinerar alltid med att läsa på skyltar OCH att titta ut genom vindrutan ;)

    SvaraRadera