lördag 6 juli 2024

Vart tog sommaren vägen?

 Ja det kan man undra när man ser dagens bild? Grått regn och åska och en temperatur på +12 till 14 gr. Brrrr!!!

Annat var det för drygt en vecka sedan då hade vi en temperatur på +22 till 30gr. Sista veckan i juni var det flera dagar runt 30 gr och badstränderna var fulla av badande. Idag är det tomt på Prångens badplats och även på de andra badplatserna.


Med vackert väder så blir det även varmt i vattnet. Då fick Ingemar på sig badbyxorna och började slå vassen, så vi sedan kunde sätta ut bryggorna.


Att det var varmt i vattnet märktes på ungdomarna som hoppade och dök.


Värmen fick också Ingemar att börja polera och vaxa husbilen.


En av dagarna kom Matte med familj och hjälpte oss att få i bryggorna. Alla har lite ont i ryggarna, men de hjälptes åt att slå med släggan på oken.

Sedan blev det ett dopp i det 24 gradig vattnet. Jag trodde faktiskt inte att det var så varmt, men efter prov på djupare vatten så stämde det. Och då fick jag mitt första dopp i Åsunden för i år och vem vet ….kanske det sista, med den här kylan som nu dragit in.


En av mina bra dagar fick jag lust att börja gallra i äppelträdens alla skott. Vi har ju nu kommit in i JAS dagarna och då i Juli, ska man kunna rensa i träden. Ja visst det gick bra ett tag, men sedan fick (tyvärr) Ingemar fortsätta.



Bra blev det och nu kan man nästan ”skicka en hatt” genom kronan, som min farfar sa. Och mer ljus till äpplena.


Potatisen växer och blommar ojämnt i år, kanske för det är 2 olika sorter.


Så här tråkiga såg mina blomlådor ut i våras, men nu har de tagit sig och kommer med massor av knoppar.



Ingemar fortsätter polera och vaxa husbilen, nu mellan skurarna.


I trädgården blommar det för fullt och nu kommer de fina Pion Vallmon med sina vackra blommor. Älskar att gå i trädgården och plocka in färska blommor.


Något mer bad blir det inte och vad jag kan se 2 veckor fram, så blir det mest mulet och regn, men lite varmare än idag.Flotten är klar för en tur, men det lär dröja. ☹️

Borta bra men hemma bäst, i alla fall när det regnar och åskar, som det gjort idag. Nu får vi se vad nästa vecka bjuder på. 🌻😎😄

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, Vart tog sommaren vägen? Vi sa samma sak när vi kom hem från Umeå, det blev som höst på en gång. Värmen blåste bort och det är inte alls skönt att sitta ute. Vi är glada för vårat uterum där vi sitter i.
    Ingemar putsar på bra, jag har tvättat bilen en gång, ska ta en gång till och sedan blir det vaxning.
    Har ni några resplaner?
    Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. När han är färdig med husbilen hoppas jag att vi ska kunna ta en tur uppåt mot Örebro (HB kompisar) och kanske vidare mot Stockholm om ni är hemma. Bara för att få komma hemifrån ett tag. Några mer planer finns inte ännu.

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i ett förhållande med Anderson i flera år gjorde han slut med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha tillbaka honom så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom men jag är typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget val än att prova det, jag mailade trollformlern, och han sa till mig att det inte var några problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han förtrollade och överraskande nog den andra dagen, klockan var runt 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag blev så glad och gick till honom. Det var så vi började leva lyckliga tillsammans igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har problem med relationen, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla trollformaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) Kärleksbesvärjelser
      2) lösning och bot mot all sjukdom
      3) Örtkur för alla sjukdomar/sjukdomar
      4) Äktenskapsbesvärjelser
      5) Graviditetsbesvärjelse
      6) Uppbrottstrollformler
      7) Dödsbesvärjelse
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta denna fantastiska man om du har några problem för en varaktig lösning

      Radera
  2. Ja vart sommaren tog vägen det kan vi undra. Vi var ju inte hemma när sommarvärmen var på besök och här uppe i norr har shortsen varit framme en halvdag… Vi får väl hoppas det kommer lite mer sommar och sol vad det lider. Ingemar gör verkligen ett gott jobb med husbilen och vår ska få dig en omgång när vi kommer hem. Er trädgård och tomten ner mot sjön är verkligen fin och nog är det speciellt att kunna gå ut i trädgården och plocka en bukett till matbordet!

    SvaraRadera