lördag 22 juni 2024

Midsommar

 Midsommar då ska det vara jordgubbar med grädde. 😋  Alltså åkte vi ut till Kroken och Skogens jordgubbar, för att köpa några liter. Visst har vi egna, men det var bara 1 L färdiga och vi skulle vara hos Tomas svärföräldrar, så vi behövde 3 L till. Jag hade läst i tidningen att de skulle öppna kl 9 så vi var där en kvart före. Döm om vår förvåning när där var fullt på parkeringen och lång kö!




Vi fick våra ”gubbar” och kunde åka hem. Klockan 13.00 var vi bjudna till Stig och Elisabeth, dit även Tomas och Carin med barn kom. Så kul att träffas alla och så mycket god mat. Sill och potatis hör ju till, samt även en god paj. Småpojkarna fick korv för de äter inte gärna sill.
Ingemar och jag hade våra virkade kransar, som jag gjort för många år sedan.


Till Elisabeth hade jag gjort en enkel krans i vitt och blått.


Pojkarna var så fina i blå-vitrandiga kläder.


Efter maten blev det lite lek och gymnastik i gröngräset.



Hemma igen och resten av kvällen njöt vi av det fina midsommarvädret och för mig blev det som vanligt soffläge.

Vaknade nästa dag till +12 gr och regn, precis som metrologerna hade lovat. Kollade mina stackars plantor som äntligen börjar komma. Det har varit dålig grobarhet på mina frön i år.


Så tråkigt väder idag, när det var så fint igår.


Kunde också plocka in  en dryg liter jordgubbar.


Och en något förvuxen tvilling rädisa! 😄 Är det något som har grott bra så är det rädisor och nu är det dags att så nya.


 Lite färska prästkragar och oxtunga, från rabatten fick komma med in.


Resten av dagen får bli i soffan och kolla på TV. Känner inte för att gå ut i detta väder.
Trevlig fortsättning på midsommarhelgen!



1 kommentar:

  1. QUICK EASY EMERGENCY URGENT LOANS LOAN OFFER EVERYONE APPLY NOW +918929509036 financialserviceoffer876@gmail.com Dr. James Eric

    SvaraRadera